Thursday, March 12, 2009

ape yang 'SELESAI SUDAH'


tiz the things happen to what i called 'selesai sudah'!
peace!!

saye selesai sudah abiskan novel ini.
karya Hlovate tak pernah kiciwakan saye.

dari saat aku tahu cerite ni dah dibukukan..
aku sibuk cari novel ni.
"kedai buku besar takde novel ni.cari kedai buku kecik"
itu ayat nurulaini bakar. (blog ade ade kat blog list saye)

aku pun jenuh pk kat kulim ni nye name kedai buku.
tanye orang sane sini.

last last jumpe kat KL gak. ari balik cuti maulud tu.. ade g jaln TAR. kat situla novel ini dijumpai. itupun selepas masuk kedai yg ke 3. 1st & 2nd kedai..novel ni sold out.
lucky me.rite?

cerite ni aku stat bace mase si hlovate ni tulis dalam e-novel dia lg.
ending dia hanging gitu je dalam tu..
tu yang wat aku excited nk beli gak sebab confident gile..pasti ade sambungan dr kisah yg hanging itu!

yerp..tepat seperti jangkaan..ade sambungan.
saye sangat sukeh! really!!

tapi frust sikit sebab for me..dia tak elaborate enough pasal jade & trisy nye kisah cinta.
i would like to know how hlovate pusing cerite pasal 2 makhluk utama ni in love..sure aku yang dah kawen ni leh angau overdose balik kalo hlovate rajin elaborate pasal dorang bercinta.
well..tu je la yang aku frust. yang lain lain..aku bagi 'thumbs up'.

isi pasal keagamaan dalam buku itu sangat bagus. ade banyak rahsia dalam quran hlovate terjemahkan dan persembahkan pade pembace dia. insaf sebentar~ :)
tak caye..cube bace.


bile anda bace novel yang banyak sentuh pasal al mathurat, harun yahya, etc..
u will knoe..tat is HLOVATE.

bile anda bace novel yang ayat ayat nye sungguh chicky + selambe + simple + ayat mude mudi yang nice to hear, tak over sangat..then bile ko bace novel tu..ko jadi relax dan happy..ko rase ko jadi mude semule..then u will knoe..that's HLOVATE

well..at least..my opinion bout the author la!~

i cried reading tiz novel.
sue me!

saye sukeh!

askum..zaijian

2 comments:

Alam Maya Mieda said...

dah pinjam kat ko dah lebih 2 hari pun masih x baca lagi..haha..ingat weekend ni baru nak start membaca. sorry ek ida. aku pinjam lmbt sikit. bolehkn? sayang ko..muahaha..aku tahu ko pun sayang aku..hahaha

murn!e said...

tak bace lagi? rugi2~ :)