Showing posts with label random. Show all posts
Showing posts with label random. Show all posts

Friday, March 23, 2012

-no women no cry-


nothing related with the title =p


Friday, June 25, 2010

memang bagus kalau lulus.. saya sokong!

tadikan..saya kan..

bukak blog ridhuantee. dalam blog tu kata, kerajaan nak masukkan silibus bahasa tamil dan mandarin di sekolah kebangsaan. saya tak bace paper dan xtengok tivi lalu saya tidak tahu pasal perkara ini. so amatla macam ade sedikit rasa happy sebab kalo la betul dan diluluskan..takperlulah nanti nak -gaduh-gaduh-manja-perang-dingin- dengan syed untuk masukkn aleesya sekolah cina darjah 1 nanti.(wah! tak hingat hingat planning.forward jauh sgt!)

well..kita pun tahu..2nd kaum yg terbanyak adalah chinese. kaum dorang pun banyak conquer dunia pekerjaan.tempat lain, i dont know..tapi kalo kat intel ni..gila berlambak orang dorang je.

dulu masa belajar mandarin, best sangat.amat suka bila nk g kelas mandarin.kan korang kan.

aku rasa memang skang kita kena try tahu dan paham lebih dari bahasa kita dan english.aku memang tak fluent speaking.tapi aku paham. macam bahasa cina ni..paham setakat basic2 je. so bila dorang ngutuk kita pun taktahu.senang senang je kena tipu.senang senang je kena buli.

lagi satu..macam comel je..bila kita pandai cakap cina. kan? :)

arap2 kabinet luluskan pasal nak masukkan silibus mandarin itu.

Tuesday, November 24, 2009

i rasa seksi, you?



arini
anakanda dah berusia 169 hari


arini
tinggal 111 hari je lagi ke garisan penamat (mengikut anggaran lah)

arini happy dah siap keje
arini
lepas dah siap keje, amat amat berharap tak dapat keje lain plak.
hahahahha.


oh ye!


arini
ckay berbunyik "nanti aku bgtau syed soh dia beli kat ko baju lain la. asik pakai baju yang sama je" (sama disini bermaksud baju yang sama masa aku lom peknen)
apa? kecik sangat ke baju aku? hehehhe
aku pun jawab " aku kalo keluar, lagi pakai baju lagi kecik dari ni.baju yang memang nampak perut.aku suka" "aku rasa aku seksi bila tayang perut.owwhh!!!!" (ok statement seksi tu dalam hati je.huhuhu =p)
kezen aku (ajan) dia kata "sape kate kalo peknen kene pakai baju peknen?""sape kate kalo peknen kene gaya macam orang peknen?"
tak semestinya kan? depends pada hati masing masing la.
aku ske je pakai baju lama2.wat pe nak beli baju2 baru kalo yang lama leh guna lagi. bukannya sempit sangat kot.
lagipun, barulah nampak perut. i rasa i seksi dengan perut boyot ni. series!
tak malu langsung nak tayang perut. proud beb! huhuhu
mintak maaf la sikey..aku nak pakai jugak baju kecik. hikhikhikhik.

Friday, November 13, 2009

my puyut boroi

tara.......


aku not in mood nak memblog
aku sertakan disini gambar aku pregnant 21 minggu.




Thursday, November 5, 2009

..

termimpi seseorang semalam.
my junior
pastu terniat nak anta msg
cari cari dalam fb..takde plak dah nama dia

sedikit terkilan

Tuesday, July 14, 2009

sejak itu. makin suka.

lagu lagu mandarin best best.
ade yang best. ade yang tidak la.
tapi saya memang suka lagu mandarin.

dulu kene amik 3rd language.
dulu di uitm la.
jadi amik bahasa mandarin.
lepas tu terus minat pada lagu mandarin.

lagu mandarin pertama.
yang buat saya jatuh cinta.
bertajuk "yue ding".
dinyanyikan oleh GUang Liang.
kawan kerja kate..
dia penyanyi malaysia
oh. baru tahu!

sejak itu.makin suka.
suka pada lagu mandarin.

Friday, July 3, 2009

sapa nak tahu!

oh, hampit terlupa!


wahai sekalian..dengarkan..
kulim sudah ada....







MALL..



dikenali dengan nama
KULIM LANDMARK CENTRAl
atau KLC adik kepada KLCC
wak lu!!





dalam ni ade giant.
1st biggest supermarket at town
(besar ke? aku lom ade chance masuk sini lagi)
tapi dari luar..memang terserlah la ini adalah mall terbesar
di kulim ini.






dari opening dia on 26th jun aritu..
sampai la kehari ni..
tiap tiap malam
itu KLC pack dengan org
hot stuff maa kat kulim nih!
semua orang masih jakunist lagi =p

so aku tundakan la dahulu
niat nak meninjau KLC ini.

bagi orang bosan dulu
bagi orang taknak datang dulu
bagi lega itu KLC dulu
baru im coming


sekian berita dari kulim





adios!!!

Wednesday, May 20, 2009

siapa JUARA?

radio ERA masih menjadi juara.
good job done. (sile rujuk sini)

no.2 SINAR dan HOTFM tempat ketiga.
finally..

aku budget HOT akan kalahkan ERA. tak terpikir langsung HOT leh jatuh no.3. last year..beza antara pendengar HOT ngan ERA sikit je. sikit je lagi HOT leh kejar pendengar ERA.. tup..tup, ERA still leading dan HOT terjelepuk jatuh no.3

aku memang anti kat HOT FM sebenarnye.
ERA pun dah tak best macam dulu..tapi aku tetap nak soh ERA jadi no 1 gak. sebab aku tensen sume penyampai ERA yang best best g kat HOT tu. aku memang tak leh dengar langsung suare suare penyampai dorang. aku macam elergik je. punye la aku taknak dengar HOT (ERA pun aku tak dengar sebab bosan) aku beralih ke FLY FM. kalo dalam kete, Mr Syed switch frekuensi ke HOT FM, aku mesti tukar g FLY atau SINAR

aku:jangan la tukar HOT
Mr Syed:lagu kat ERA tak best
aku:tak bleh,nanti HOT menang.b takmo HOT menang. kite jangan tambahkan pendengar dia.(sengal x?)
sambil tukar ke FLY FM dan sambil Mr Syed gelakkan aku. pedulik hape aku kan..janji tak pasang HOT


lagi tak bleh blah...aku switch to radio yang gile fames dan hot seketika dulu sebelum ERA naik takhta. ape lagikalo bukan...RADIO MUZIK!~ best gak RADIO MUZIK tau. kalo macam sinar..mmg lagu dia old skool gile kan..tapi radio muzik...lagu dia..dalam mase sejam tu..berubah rubah..dari zaman aku tak lahir sampai zaman ni nye lagu. okla..sumtime..lagu dia main..tak best gakla..tapi sumtime..amat seronok dapat dengar lagu yang dorang mainkan. tapi penyampai dia..memang ya ampun la.. macam dengar radio rtm la. hikhikhk. mintak ampun penyampai RADIO MUZIK!

well, aku sanggup je dengar radio muzik yang old skool tu rather than hot. aku memang hot kat HOT FM tu. pedulik hapa aku kan? hahahhahahaha..gelak evil!~

aku suke HOT tak menang..even aku skang dah berubah sikit la..boley la tahan telinga bile terpakse dengar HOT. mekasih!

so kite tengok tahun depan lak..siapa yang kena!

Thursday, May 7, 2009

bRaNdEd ni..

PenaH JumPe BranD ni?
hehehehhe :p
kalo kalo korang hangin kat boss korang..
try la bagi dia present... stuff dari brand ni.. :p
agak agak dia suke ke hot?






KEHKEHKEH!!!

askum zaijian

Thursday, March 19, 2009

oRanG Tua tUa kate..

di antara berderet deret buah yang beratur atas tempat tayang buah itu..

abg zam: uncle, (tokey jual buah) kalo nak buah pisang kembar ni berape kire?
uncle: 1 40sen, 2 80sen lor.
aku: eh abg zam, takleh la makan la pisang kembar ni.nanti dapat anak kembar siam.melekat.
abg zam:ye ker?
aku:orang tua tua cakap la.


di suatu tempat yang lain
abg zam:ida kate kalo makan pisang kembar ni nnt dapat kembar melekat.
aku: orang tua tua kate la.
ck:abis tu kalo taknak dapat kembar melekat, kene makan pisang single sekali 2 la? @_@

ade ke patut??!!

orang tua tua banyak menegah.
banyak pantang larangnye.
benda berkembar melekat tu same je pantangnye macam..jgn tgk ular la..jgn tgk beruk la..takleh tgk benda pelik2 la..
sebabnye..

nanti takut terkenan.

askum zaijian

Thursday, March 12, 2009

when you believe & stay the same


ini lagu..mariah carey yang nyanyi

'There can be miracles

When you believe

Though hope is frail

It's hard to kill

Who knows what miracles

You can achieve

When you believe

Somehow you will

You will when you believe'



tajuk dia..when u believe

ini pula...Joey Mcintyre yang nyanyi

'Don't you ever wish.

you were someone else,

You were meant to be

the way you are exactly.

Don't you ever say you don't like the way you are.

When you learn to love yourself, you're better off by far.

And I hope you always stay the same,

cuz there's nothin' 'bout you I would change.

I think that you could be whatever you wanted to be

If you could realize, all the dreams you have inside.

Don't be afraid if you've got something to say,

Just open up your heart and let it show you the way.

Believe in yourself.Reach down inside.

The love you find will set you free.

Believe in yourself, you will come alive.

Have faith in what you do.

You'll make it through'

tajuk dia 'stay the same'



ape ade pade bait bait lagu diatas?

ade banyak benda!

ade spirit, ade keinginan, ade self confident, ade strong meaning yang boleh bawak kite keluar dari berputus asa.

'never give up, until the end'

askum zaijian

Wednesday, March 4, 2009

At LeAsT..

aargghh!!!

AR sudah sampai.

saye terase mahu menulis banyak banyak hari ini.
sebab saye serase malas nak wat AR itu.
saye sungguh tak suke AR..hehehhe
tapi saye ini pekerja lakar layout yang tidak mahir...at least..belum mahir lagi. :0
layout saye masih ade AR.
hampir setiap drive strenght..hampir saje..at least..bukan semua :)

anda tahukah ape itu drive strenght?
takpe..anda tak perlu tahu.
anda perlu bace saje..
atau..
anda leh melompat ke perenggan lain ..
atau..
anda boleh lompat ke belog orang lain..at least...
jika anda malas bace entry kali ini.

tapi ape yang paling sebenarnye..
saye amat takut dengan AR ini..
bukan..
saye tidak takut pade AR..
saye takut pade orang yang bagi AR ini pade saye.

itu pasal..saye kerap bertanye (menganggu) kepada abg zam serta wea.
saye takut..penghasilan layout saye ntah ape ape..
sebab nanti bile sesi review..
orang ramai ramai akan melihat layout saye.
yer..kerja saye ini ade proses QC ok.
orang ramai ramai itu termasuk orang atasan saye..at least..

kalo ade banyak salah salah..
alamak..
anda tahu tahu je la kan.. :)

oleh itu..saye amat takut dengan sesi review (at least sesi yg mereview hasil layout saye)
namun demikian, saye amat rase malas bile ade AR untuk saye..
tidak baik sungguh sifat itu..

AR adalah..action required
means..anda kene berbuat sesuatu tentang perkara perkara berkenaan

saye sudah perenggan kali ini dengan..
askum..zaijian

random...

sudah lame saye tidak mengemaskini blog ini.
saye sibuk. tidakla terlalu sibuk tetapi saye memang tiade waktu senggang di pejabat. di pejabat, waktu abis di bilik conferen untuk sesi review. sesudah review mahu disiapkan layout pula. waktu senggang di rumah pula, saye isikan dengan aktiviti bersame suami.

lagi pula, saye memang malas sedikit untuk kemaskini di rumah kerane tidak mahu tertangkap dengan suami saye yang saye memiliki belog. nakal sungguh saye ini. wakakaka!!!~~

maaf.susunan ayat saye sungguh suci murni hari ini. saye menggunekan kata name "saye" instead of "aku" atau "idamurni".

ye..ini terjadi selepas saye membace belog sahabat di pejabat saye. (kish)
beliau suke menggunakan kate ganti name "saye" instead of "aku".
saye sukeh!

ok.nanti nanti saye kemaskini lagi.
saye sedang dalam sesi review lagi sebenarnye ni.
cepat..nanti tertangkap dengan ketua pula.. :P

askum zaijian

Friday, February 13, 2009

kembar botak malam ini? hehehehe :)


nk wat AR's dah malas.
dah penin pale.
rase nak muntah.
so marilah kite..
update blog~

takde ape cerite sebenarnye.
td cume makan dia Grand Canyon (betulkah?)
di jusco BM.

malam ni nak g tgk kembar botak tu berlakon.
sunnguh tak sabar ok.
aku nak tgk..leh sampai tak target 1oM tu

aku rase boleh..
bukan takat budak budak je nak tengok..
kakak budak, abg budak,mak budak, bapak budak..
sume nk tgk.

sape yang taknak tu..
sure dia tk penah tgk upin&ipin

so pade sape yang belum penah tengok..
sebelum nak tgk muvee lak..tp nk test power upin & ipin ni..
silela tgk cerite kembar botak ini di TV9 kul 730pm kot

hope muvee nye best seperti series nye..

eh..nk kul 7 dah.
nk balik

askum zaijian

Friday, January 30, 2009

entry sebelum balik di hari jumaat

dah petang dah di hari jumaat ini.

alhamdulillah keje dah siap untuk hari ini.
sambil wat keje tadi, sempat jugak bace blog blog orang.
menarik.
pandai mereka menyusun bait bait ayat mereka.

tadi..
cermin tingkap kete aliza pecah.
aku tak suspek org yg pecahkan.
takde barang hilang pun lagi pulak kete tu letak nye agak terbuka.
tak rase ade yang berani nak pecahkan.
aku budget sebab pressure.
tapi mungkin juge terkene batu.

takpela aliza..
kan baru bonus.
hehehehe..

ape nak buat weekend ni yer?
nak jalan2.
nak ronda2 dengan Mr Syed.

nanti kang kite try discuss..
mane tahu..
Mr Syed agree lak.
kan?

kish baru lalu depan cube.
dia balik dah.
ye la..dah pukul 4.56 ptg dah
hari jumaat lak tu..chow saje if nak balik awal
tadi bace blog kish..
dia kate..mak dia asik tnye pasal cucu.
hehehhe..gitu la~~
sebab kawan kawan dia ramai yang nk timang cucu dah
hehehhe..alahai omak!~

okla..
dah nk kul 5
janji soh Mr Syed dtg kul 5 depan opis

askum..zaijian

O.M.G

pagi ni, tibe tibe aku jadi amat busy.
bukak bukak email, terus ade email supaye aku resubmit request untuk access red book (rule rahsia intel).
pas dah submit, kene send email plak kat org US so they will alert ngan aku nye request.
pastu kene deposit cells yang dah siap dlm path yg diberi.sebb tipah nak gune cells aku untuk wat test case.

ekceli, all the things i've done this morning was a very common things. selalu je buat ari ari yang lain. just that, today,everythings need to be settled A.S.A.P. so m kinda kelam kabut a lil bit.

sebab penat kelam kabut..so im taking rest jap.
ketip kuku. ari jumaat kan.lebih afdal.
bace blog orang.
update entry blog sendiri.

pastu..
tetibe dah kul 10.30
bile nak wat keje ni ida murni oii!!~

ok.nak wat keje.

askum zaijian

Thursday, January 29, 2009

BonGak

" ida ade blog?"
"(sambil menggeleng dengan lajunye) takde"

kehkehkeh~
gile keji.rahsiakan kewujudan blog dari dak opis.

saje je.saje takmo dorang tahu.sebab takmo ade sesiape ulas ape2.

tahu.tahu takde sape pun yang kisah.hehehe.tapi diri sendri kisah.

Tuesday, January 20, 2009

GILOSZ

G.I.L.O.S.Z

lame gile aku tak updated blog.

Apakah? mengapakah?

aku banyak je story yang aku nak ceritekan...tapi aku terpakse 'pending'kan story-mory tu sumer. tak sompek hah! kekadang tu ade mase tapi malas tahap GABAN lak.

hah..tengok..aku baru ade mood nk updated (sebab machine jemla..asik hang je.hangin tol aku.nak wat keje pun payah) Mr Syed dah sms tanye nak balik kul bape rini.

so beb..
wa terpakse chow dulu la.
nak solat then balik!!!

jom

askum zaijian