Wednesday, April 4, 2012

aleesya dan vocabnye

petang dengan mama

aleesya : ma, nak tuwin tuwin. (sambil nanges nanges pegang ipad)
aku : ??? nak ape. mama tak paham la. sya nak ape ni.
aleesya: tuwin tuwin (masih nanges sambil tunjuk screen ipad)
aku: sya nak ape? nak tengok youtube? ( sambil cuba connect youtube. tapi fail sebab wireless memang sengal kat ipad. so nye tukar tv channel cartoon.terus aleesya lupe pasal tuwin tuwin)


malam dengan abah depan PC

alessya: abah..tuwin tuwin (seperti biasa, sambil merengek rengek pegang ipad)
aku nyampuk: dari petang tadi dok tuwin tuwin. b tak paham ape dia cakap.
aleesya: tuwin.. tuwin..
syed: sya nak ape? train? thomas?
aleesya: a-mos
pastu syed pun pasang la cd thomas kat PC dia. baru senyap.

aku: ohhhhh!!! train ker?



lepak kat strait quay.depan laut.ade banyak kapal layar and boat.

syed: sya, boat.
aleesya: ship..ship..
aku: (senyum je)

No comments: