Showing posts with label sayang. Show all posts
Showing posts with label sayang. Show all posts

Friday, July 6, 2012

6/7/03 - 6/7/12


6 julai datang kembali menjenguk kita..

9 tahun lepas..ni la detik dan tarikh aku dan syed couple. =p
sekejap gila dah 9 tahun.pergh..tak sangka.
alhamdulillah..kekal sampai sekarang.
semoga kekal selamanya

sayang.. i love you

Friday, December 2, 2011

HB dear

tarikh harini datang lagi. DUA HARIBULAN DISEMBER DUA RIBU SEBELAS.

Allah selamatkan kamu
Allah selamatkan kamu
Allah selamatkan Syed khalil my love
Allah selamatkan kamu

happy birthday to you
happy birthday to you
happy birthday to sayang
happy birthday to you

sayang,

i wish may allah bless you with all joy and cheer. may you life a long live so you can be always with me and may allah grant all your wishes.

be happy for today as today is your life. Hope its as awesome as you are. at least i will try to make your birthday this year awesome for you. hahahha!!!

see you tonite. ingat ye kita ade date. :)

muahx muahx muahx xoxo xoxo xoxo

i love you so much

Tuesday, November 22, 2011

congrats harimau muda

baru sudah siap keje. ni la gara gara layan bola sukan sea tadi. tapi berbaloi baloi. menang kau!!!

hebak sungguh mu khairul fahmi.

suka sungguh ambo kat demo.pandai demo jaga gol deh!

dulu mase si khairul fahmi still kapel ngan Elia, selalu la jugak dapat tengok wajah wajah si Apex ni dalam blog Elia. skang, dah susah nak tengok muka si Apex ni. aku suka baca blog elia sebab boleh tengok muka Apek. dia cute kan. aumm! hahaha.

skang takde sape ke wat blog yang ade muka apex? awek baru dia tkmo wat blog ker? hahah.
serius ni..kalo ade sape sape tahu ade orang yang buat blog pasal apex macam yang Elia buat dulu..habaq mai kat kawan na.

tetibe teringin nak tengok and dengar syed kechek klate dengan khairul fahmi. agak2 pekat gila tak kalo dorang 2 speaking bersama? hahahaha.

IN YOUR DREAM LA WEH!!!!!

anyway, congrats harimau muda. captain mesia terer. like banyak banyak kat dia. dah la comey jugak. hahahha. seronok tengok game tadi kan. dorang main dengan baik. both team. dan main dengan sungguh profesional. takda nak gado gado tak pueh ati. tak banyak main kasar semua. mesti dorang semua dah kena warn jangan gado sebab takut penyokong indonesia ngamuk ngamuk kan? nampak sangat bagus team kita main kan malam tadi. defend kite mantap gila. tapi rugi kan..ade banyak sangat peluang kat depan gol. takpela. janji dah menang pun penalti. idup khairul fahmi!

fakri sian kat ko kan. ramai orang dalam fb kutuk ko. sabar na.
adat la orang kita, bila bagus kene puji. bila buat taik, ko kene kutuk la.
jangan amik ati na. keep it up a good work.

Sunday, October 9, 2011

main dengan suami..eh!

aku asyiknye bizi semedang sejak tukar grup setahun setangah yang lepas. bila sudah bizi, so akan penat. bila penat, so akan jadi malas nak buat 1 keje pun. naseb baik anak baru sorang. sorang tu je la yang nak kena handle with care.


so bila sudah malas nak wat ape jua keje pun, so pastila aktiviti memasak jugak tergolong dalam golongan perkara yang malas jua. jadinye asek la kua duit bagi kat orang masak je. even wekend pun aku wat keje. so even wekend pun aku tak masak. ade masak tapi jarang.cuma masak untuk aleesya je. mak and bapak aleesya makan sila beli lua.


tetapi, dalam 2 minggu ni, keje makin berkurang sebab layout dah siap. cuma tiggal detail detail terakhir je sebelum btol btol keje close. so ari jumaat lepas aku dah plan dalam pale otak.. ari sabtu ni (iaitu semalam) nak main masak masak ngan laki. bila dikhabarkan kat laki, dia setuju nak main masak masak. kitorang decided nak main masak masak masak nasi tomato. so kitrg pun gi jusco soping barang nk wat nasi tomato sambil belek ipad nk beli bahan bahan ramuannye. ye..aku ni sangat 'pandai' memasak. so harusla setiap masakan kena tengok resepi kan. hahahha. pastu laki ai eksaited nak wat puding cocktail. naseb ipad ai ade 3g.hahaa.motif cerita? motif dia nak bgtau la..terus type puding cocktail kat search area terus kuar resepi terus gi cari bahan. hah..kan senang.




so dihari sabtu nan permai itu (semalam) kami pun start main masak masak. bergotong royong merewang main masak masak. sonot tau main masak masak ngan laki. gambar takde. malas nak gi capai camera. keputusan akhir : nasi sedap rase macam nasi kenduri. tapi kurang masin. noted! instead of masak ayam tomat, aku masak ayam merah e. tapi still kena letak tomato gak kan..so..kira gu la ngan nasi tomato tu. lauk ayam tu..laki kate sedap. laki kate, nasi tomato kite menjadi. so maknenye sedap la kan. hahahha. petang nye plak tu, aleesya nanes nanes nak tido. so i bawak aleesya tido dalam bilik pasang ekon bagai. pastu dengan aleesya dengan ai ai sekali lelap. heheh. pastu bangun bangun je, mandi lawa lawa wangi wangi ingat nk stat wat puding untuk laki terchenta la. sekali bukak bukak peti sejuk..taraaaaa.. puding cocktail dah ready beby. yummeh, delicious! pandai laki ai wat puding you.hahahhhahah. malam tu kami makan diner nasi tomat lagi sebab still ade balnace kan.


pagi ni, bukak email ofis, tengok ade email dari sang laki. laki i keje arini. tu sebab main masak masak ari sabtu je. laki ai ajak main masak masak lagi next week. hehehe. yehuuu.





ai cadang nak masak nasi beriani gam. hahhha. takpun nak wat western. chicken roasted murni roges ke takpun ciken snitzel khalil's deli...hehehe =p. perbincangan masih berjalan. keputusan belum muktamad. kena riki riki resepi dulu ape ape pun.


ps/ tang makan tu kira rm2o je..sebab minus beli barang mentah nk wat main masak masak daa..

Wednesday, August 17, 2011

terlewat sehari









happy anniversary to mr syed khalil and her mrs. (aku la tu =p)
















tapi as korang tengok ticker tu, aku sudah lewat sehari mengupdate ini kisah. aku tak terlupe anny aku cume terdelay mahu update.
















3 years. sekejap sangat rasenye 3 tahun ni. serius aku tak rase dah sebumbung sekatil sebantal dan kongsi macam macam dengan laki aku ni lama. rasa macam baru je lagi. tapi kalo tang tengok body sendri, ye..baru realize dah lama dah aku jadi binik n emak orang. *lemah bila type statement ni*




alhamdulillah. dah 3 tahun. doa aku, moga kami akan dipanjangkan jodoh sampai akhir nyawa kami.




aku sayang kamu, encik husben. kamu tahukan. dan aku tahu, encik husben sayang aku jugak.











wo ai ni

i love you

aku chenta padamu









Saturday, July 23, 2011

L.O.V.E


i L.O.V.E them

ni gambar bulan march aritu. at my kezen's wedding. lepas dari tu, rasa macam minat nak beli kamera polaroid. tapi sampai la ni tak beli beli lagi. sebabnye..tidak mendapat sambutan dari sang suami. dia kalo ade encouragement dari sang suami, lagi cepat la terbelinye kamera tersebut. tapi sang suami hanya bo layan jadinye sampai saat ni tak beli beli lagi.

Wednesday, July 6, 2011

love you

6.7.03 - 6.7.11
and more years to go... :)


ok. tarikh tu..bukan tarikh kawen. tu tarikh aku kapel dengan syed. 8 tahun yang lepas.


tapi bila aku ingatkan syed malam tadi...dia kate.."kite dah clash la 3 tahun lepas." "kite bukan kapel. kite laki bini". hahahaha!!!


ok kembali ke memory lane 8 tahun yang lepas.flashback..flashback..


first time aku nampak je syed,mase aku tak kenal syed lagi. name ape semua pun taktahu. mase 1st time nampak kat bawah blok, terus hati kate, 'kalo dapat jadi boifren aku ni best ni'.




agaknye allah dengar doa aku dan memakbulkan niat suci murni aku tu. lepas beberape ketika syed ngorat aku..terus aku say YES. hahahha. dan selepas 5 tahun ++ kapel, kami pun kawen. entry anny kite wat next month ye. hehehhe.




kitorang kan kapel 6.7.03. so kitrg plan nak kawen 6.7.08. kan cantik number nye. hehehe. tapi mestila tak dapat approval dari wali kan. sebab bukan cuti sekolahkan. tapi mmg gatal sangat dah nk kawen dah. tu yang kawen 16.08.08 tu. lagi 2 minggu je pose lepas tu. sangap!!!
hahahha!!!




ok sayang. dah sayang cakap kite dah tak kapel dah.so i ok je la. sebab kite laki bini kan. tapi..b nak cakap gak..i love you. tq very much untuk 5 tahun yang wonderful dulu. and 3 tahun yang gila mavelosss!! dan semoga semakin maveloss meletup letup bahagia aman damai sampai ujung nyawa. :)





kalo terer, carila aku and syed dalam pic ni. ni gambar 8 tahun lepas. kitrg wat program kat langkawi.dan sebab program ni la..syed 'nampak' aku dan bersemi kasih dalam ati dia. :)
oh. tetibe rase nak tersyahdu!

Thursday, April 21, 2011

entah.takde tajuk.



hari baik malam baik ni..tetibe teringat kat cik abang lak. *wink-wink*












Sunday, April 10, 2011

berdating ber 2

arini serta semalam harus berkerja. memang datang ofis. so syed yang telah menjaga aleesya. aleesya kalo dok umah kan suke nanges.pastu syed taktau nak pujuk macamne. so solutionnye..mereka keluar berdating ber 2 ke jusco. amboi amboi kan??!~ tapi arini tadi berjaya pujuk babysitter aleesya tolong jage kan aleesya.kul 12 sampai kul 4 ptg. so nye..pagi tadi..masih syed yang menjagenya. ok. nak sambung wat keje.

Sunday, October 31, 2010

sokong sape?

dialog antara mama & abah

mama : aleesya, aleesya sokong sape? n9 ke kelantan? sokong mama ke abah?

abah : aleesya tak sokong sape sape. dia dah kalah dulu dah! (sambil gelak besar)

keypoint penting
mama:org n9 - ic = 05
abah:org kelantan - ic = 03

aleesya:ORANG SELANGOR - ic = 10

Friday, August 13, 2010

saje nak tepek gambar lawo kamera mahal

bila ye? lama dah ni. aktiviti makan makan durian kat balik pulau dengan kawan kawan opis. cuma baru update sebab baru dapat gambar cantik dari kamera mahal.hahahha! so harus di upload la kan? =p

kami lewat sampai. yang lain dah puas makan dah. so kami 2 org je la yang melantak makan.

punye la nak makan durian.anak sila pass pada orang ye. :)




aleesya comel mama

Thursday, August 5, 2010

oversea? over the rail?


bila erk? last 2 weeks kot. masa atok and nenek aleesya datang aritu, kami ke perlis untuk tengok balang kat UNIMAP. mama pulak nak masuk padang besar. ntah apela yang nak dibeli nye. then abah telefon kawan dia yang selalu masuk thailand untuk beli beras pulut. beras pulut kat belah sane is more cheaper than malaysia. tapi masa abah call kawan dia tu, his freind tanya abah..nak masuk padang besar thailand tak? lepas mesyuarat mesyuarat then kami decide nak masuk padang besar thailand. lagipun that day adalah hari sabtu. sure punye orang yang kat padang besar perlis sudah siap siap aasah parang mahu sembelih sorang sorang warga pembeli. so sebab takmau beli barang mahal..so kami pun masuk la belah thailand sana.



aleesya 1st time keluar dari malaysia. nak sebut oversea..takdelak sea.hahahhah.tapi ade rail ketepi. so over the rail lah!

kedai nya macam pekan pekan koboi kat malaysia ni je. tapi kedai kedai baju dan beg memang bersepah dan agak murah.
kira macam kalo beli baju kat padang besar perlis harganya rm30 tapi kat padang besar thailand ni harganye cuma rm20 saja. dan anda boleh tawar tawar lagi.

toto besar, toto baby, selimut, comforter semua berlambak dan agak murah la berbanding kat padang besar perlis tu. aku rembat beberape helai baju serta 1 biji beg. murah seh.dah la cantik.aku rasa memang takkan dapat gitu kat belah malaysia dengan harga yang aku dapat tu. yang para pelancong lelaki nya pulak..dok borong seluar jeans. yang brand levi's, louis tu bagaila.tapi of coursela tipu nye kan. tapi kain ok.cantik. harga pun bagus. balang ngan syed. selain merembat jeans 3 pasang, dorang juga dok rembat beli jersey yg kualiti 3A punye. (ye ke nama dia 3A?aku tak sure) kiranya jersey tak ori tapi yang terdekat dengan kualiti yang ori punye la. balang and syed kate memang murah berbanding harga kat malaysia.



aleesya pulak, sekejap abah dia pegang, sekejap mama dia pegang, sekejap atok dia pegang, sekejap paklang dia pegang. dia ade nangis sket la sebab lapa. lepas dah isi minyak dia..aleesya back to track. bagus anak mama ni.




yang kelakar nya, dorang nye piring satelit. macam kalau kat malaysia..kite ada 1 piring je yang kaler silver jenama astro.kat sini..dorang ade macam macam kaler. try tengok gambar kata tas. ade biru, ade kuning, ade silver. merah pun ade tau! hehehe.memang gelak ar. tapi bagusla.means that dorang ade banyak choices.kan?
ini time aleesya dah penat sangat. dia tido sendri je. takde sape dodoikan. dan time ni aku takde feed dia pun. memang dia sendri tertido..kepenatan.. sian kat dia. gila kejam mak pak dia! huhuhuh!!!



itu cerita ari sabtu. belum lagi cerita ari ahad. :)



yes! kami gi plak ke wang kelian. border thailand jugak. hahahha. wang kelian ni ade ari ahad je. mama i kate la. taktahu la ye ke idak nya.
ni balang nye suggestion la ni. malam sabtu tu..masa baru kuar dari padang besar tu..balang sudah mencadangkan..kami tido semalam di home stay then esok boleh masuk wang kelian. pastu..i rasa teruja jugak sebab tak puas soping kat padang besar tadinye. then tanye syed (dia adalah encik drebar). syed pun kate ok. then abah pun kate on.then berhome stay la kami semlam di kangar dan esoknye menuju ke wang kelian.




tapi wang kelian nye barang mahal.tak macam 6,7 tahun yang lepas.dulu semua barang wang kelian murah murah. kalau nak cari barang pelik pelik pun banyak kat wang kelian ni. tapi skang.sudah berbeza. dahla mahal nak mampos.sama harga la kalo beli kat kulim or kl pun. so nak wat pe beli kan?
so, lawatan ke wang kelian adelah mendukacitakan. memang best lagi masuk padang besar, thailand. tu yang rasa tak puas hati tu. sebab tak dapat beli banyak aritu. frust!frust!
takpe..cuti sekolah nanti..time tu pose. kite soh mama and along datang dan kite soping lagi masuk padang besar tahiland ni. hahahha!! (i tak soping raya masuk sogo, parkson bagai)

Friday, July 16, 2010

lagi sebulan jer beb!!!

yerp..lagi sebulan dah nak 2 tahun bergelar isteri kepada encik kita itu yer,en syed khalil itu. clap clap!! :)

tgu bulan depan.kitA update lain.

Monday, June 21, 2010

20 jun 2010

semalam 20 jun 2010.
semalam adalah father's day
happy father's day to sayang
tq for being a great dad to my dolce aleesya
i love u

semalam 20 jun 2010
aleesya 1st achivement.dia meniarap sendiri without bantuan.
tapi aleesya meniarap ni kat umah babysitter dia.
saya ade diopis.sedey :'(

ok.keje saya byk lg.baibai

Thursday, June 17, 2010

aleesya sudah berumur 100 hari.

arini..

anak dara i dah berumur 100 hari.

arini..

anak dara i 1st time nya bergolek sampai terkeluar dari tempat tido dia. nasib la tilam dia tinggi sikit je.kalo tinggi banyak gamaknya benjol la pala anak dara saye tu.

saya sayang anak dara saye tu. bapak kepada anak dara saya tu pun..saya sayang.

Friday, May 21, 2010

perkara perkara

PERKARA 1


malam tadi syed pun berhajat la mahu cuba membaiki plug soket breastpump saya yang rosak itu. jadinya beliau telah membuka plug soket itu.tetapi berhenti separuh jalan kerana, untuk membuka dalaman soket itu memerlukan screw driver 3 segi.saya taktahu.itu ayat dari mulut beliau.saya tidak melihat bentuk screw itu kerana sedang membreastfed aleesya. akibat tidak boleh membuka, beliau pun menutup semula sarung luar soket itu lalu mencuba switch on semula pump tersebut. walllaaa..boleh on pulak.magis sungguh! bagus. lalu beliau mengecharge rm2 untuk baik pulih itu (of cos la dia bersenda gurau =p)




PERKARA 2




2 orang intang payung saya sedang bergembira. alololo..anak mama..gelak sakan yer?

dalam facebook juga ade gambar ini,lalu makcik ain telah menunjukkan gambar ini kepada atok n nenek. lalu nenek pun wat dialog sedey " tanakla tengok.asik tengok gambar je". makcik ain wat report kata, ayat nenek ayat frust gila. :(

sian kat nenek and atok aleesya. abah, mama, sila marah INTEL kerana perkara ini.sebab INTEL takde kat selatan tanah air! bukan salah anakanda. haahhah!!

Thursday, December 24, 2009

i dapat sekrim layer layer i..

hahahahhaahha. i love you SYED MOHAMAD KHALIL KHUSAIRI.

malam tadi dapat sekrim layer layer.pueh ati sesangat. pi try g juru autocity. sekali ade swensen kat situ.awat sebelum ni aku tak tahu dan perasan erk?

tapi masa nampak perkataan swensen tu..hati amat berbunga bunga. dah dapat makan..lagi berbunga bunga.





delicious marvelous!!!!~~




Tuesday, December 15, 2009

soklan tentang ape anda rase pasal suami anda...

saye rajin. tuan punye blog tu kate.. "nak tag pada sape yg rase die ade husband! kalo rajin sile buat please."

disebabkan saye telah dan mempunyai husband..maka saya nak wat...


1. First time jumpa with your hubby bila and kat mana

kat bawah kolej mutiara kat depan anjung 2. en hubby sedang tunggu kak ida oren.mase ni lom kenal lagi. yang betul jumpe dan terus menggatal adelah sewaktu camping di gunung raya kat langkawi 6,7 tahun sudah.

2. Love at first sight?

me? suka at the first sight kot. gatal kan.sume nye aku nak suke! =p. masa nampak dia kat depan anjung 2 tu, terus otak berdialog "kalo la mamat tinggi ni jadi boipren aku". serius mmg aku nye otak dan hati berdialog begitu!! sekali..dapat kau! sukeh!!!~

3. Who is he when the first time u met him?

my super senior.dia part 7 aku part 4.


4. How long it takes for him to ask u out for a date?

not too long. not more than a month.kate gatal kan?? =p


5. First place dating di?

first place? hahahha. at summit bukit mertajam.


6. How he proposed?

we've been coupled for 5 years before get married. so of course la all the way to 16 august(the day we married) he always proposed me. everytime. pantang dating, pantang sms, pantang calling calling..asik citer pasal nak kawen jer. so no special proposal.

7. Special date with your hubby?

August 16th 2008


8. Changes that he asked you to do?

wear sumthing "menutup aurat macam baju long sleeves, baju besar tak ikut cutting badan, jangan selempang tudung". sebelum kawen dulu..aku kate nanti lepas kawen aku pakai la gitu. bile dah kawen...HARAMMMMMMMMM!!! ya allah, ampunila hambamu ini yang derhaka pada suaminya.amin.

9. What is about him that you love so much?

caring, loving, baik gila,rajin gila menolong dirumah(bila time dia rajinla), bertanggungjawab, boleh diharap, terima saye seadanya,willing to sacrifice everything anything for me. confirm takkan boleh jumpe orang macam en syed ini. i love you lah sayang!!!~

10. What is about him that u wish he would change?

herm..belajar untuk mngucapkan kate2 romantis padaku??? asik guna body language je..kekadg nak gak dengar wording wording best romantis jiwang mencairkan. hehehhe

11. You will lose your mind n crack your head when he?

aku soh dia bagi 1 ayat romantik, tapi dia tak reti pastu kami perang dingin. =p
lagi 1, bila aku dok membebel marahkan dia..dia leh relax je main komputer dia.senyap tak jawab ape2.seumpama aku bercakap dengan dinding.

12. You will smile tru your eyes for the whole day when he?

pampered me all the time.oh ye..everytime after making love of course. hahahah!!!

13. complete below sentences..

My love towards my hubby is as big as ..as wut erk? ish..as big as macam..wut ever happen pun..dia je la org yang akan aku cintai sampai aku mati..aku sanggup ni bersusah senang as long as my hubby with me. beside me.till death do us part.i love you la sayang.. muahxxmuahxx


dipersilakan..sape2 yang dah berlaki nak buat.

Wednesday, December 2, 2009

shengri kuaile

hari ini hari jadi suami terchenta bucuk intan payung saya.

happy birthday sayang. i luv you so much lah!!!~

malam ni mahu pergi dinner.

Friday, October 30, 2009

hahahha.padan muka

baru tahu mcmne perasaan nak packing baju orang lain
hahhahaha
arini jap lagi nak balik tepeng.
aku keje lagi. syed mmg off.
so nanti dia straight amik aku dari opis
then terus gerak balik tepeng

malam tadi tak pulak dia sound nak gerak terus.
so arini dia kene mencari dan packing baju aku.
ape lagi..melilau la cari baju yg aku nak.
banyak tol tanye nye.
baru anda tahu mcmne nak packing baju ye?
hahahhah!!~

neway..
u did it
good job done

luv u