Showing posts with label family. Show all posts
Showing posts with label family. Show all posts

Monday, March 19, 2012

jalan jalan weekend?


last week, dari ari selasa sampaila sabtu dok pulun keje dan ot dimalam hari sebab nak siapkan keje. so nye hari ahad adalah hari untuk berehat dan berjalan jalan. sambil sambil bawak aleesya jalan jalan. sambil sambil teringin nak makan tutti frutti.


so nye, semalam kami masuk pulau. lepak kat strait quay. new shopping mall. kedai barang mahal mahal and branded's shop yang jarang ada kat mall lain disekitar penang. tapi tak banyak kedai pun kat situ. serta sebuah mall yang mempunyai banyak bar restaurant yang tak sebanyak seperti mall mall lain di Penang. juga ade Delicious disitu. ade charlie brown. juga ade flea market. nanti nak try Delicious. semalam tak gi sebab dah target nak makan ikan bakar sekali atas sebab sebab tertentu, kami end up makan di bayan lepas, chinese-muslim-restaurant.


staright quay ini betul betul sebelah laut. even ade port untuk letak kapal kapal layar dan seangkatannye kat situ. kapal kapal orang kaya tu. =


aleesya adelah sangat bergaya bebas semalam. main lari lari, lompat lompat golek golek tak ingat dunia. aku biarkan je. takat tangan kotor? ala..toilet bersepah nak basuh balik tangan dia.










im not kidding when i said, dia golek golek kat floor tu.




aleesya dengan gaun custom made from acik ida







well, aku rase dia happy and puas main. sebab malm tadi belum pukul 11 malam dia dah tido dan dia bangun kul 830 pagi macam biase.




dah besar dah anak mama ni.




Tq to ida_ahmat sebab bagi present baju gaun tu kat sya. a bit besar. tp takpe. leh pakai lama. mama dia sangat suka.
:)

Wednesday, March 7, 2012

happy birthday mama


ni mama saya.




mama, happy birthday. tahun ni mama dah 55 tahun. angah doakan mama panjang umo murah rezeki. angah doakan mama happy, sentiasa happy and angah arap angah dapat happykan mama dan bagi macam macam kat mama.


the best mom ever. semua anak anak akan bagi recognition ni kat mak masing masing. kalau ade award best mom ever pun..sure angah bagi kat mama.

mama garang. sangat garang. yang sangat garang. tapi garang tu la yang wat anak anak mama jadi orang. buat anak anak mama takut nak buat yang bukan bukan. takut nak kuar dengan kawan kawan masa zaman sekolah. takut nak bagi nombor tepon umah kat kawan. takut nak balik lewat kalo gi main petang petang.takut nak tinggalkan pinggan kotor kat sinki tanpa berbasuh. takut nak melepak bersidai boral borak bila ada kenduri kendara. gila! nak kene kutil? nak kene bebel 3 hari 3 malam? tobat.takmo!

penah dulu dulu, mase tu aku anak dara baru nak naik.so menggeletis dah ade boifren. mase tu form 5. boifren dok kl. kami dok penang. so bil tepon umah telah naik mendadak. mama selamba dengan garangnye telefon no tepon tu and tanya macam macam kat mak boifren aku.dah soheh soheh, anak dara dia yang tepon, pastu dia leh marah marah orang tu plak. hahha. kelakar ok. mak ai garang!

mama memang garang.tapi dia a very good mother. tak penah aku balik rumah dari mrsm time cuti sekolah mama tak masak sambal tempe dengan masak asam.tak penah aku balik ke mrsm semula dengan tangan kosong. cakap je nak makan ape.kalo ari ni bising bising nak nasi ayam.esok dapat la nasi ayam. kalo arini bising bisig nak gulai lemak ayam cili api, sok dapatla lauk tu.kalo pagi pagi lagi nak balik asrama, mama la yang bangun dulu nak masak nasi lemak wat bekal dalam perjalanan.

masih terlekat kat ingatan ni, terbangun tengah tngah pagi, mama ade dalam bilik tidur kami. dok tampat tampar and halau nyamuk. ade ubat nyamuk pun, nyamuk berani dekat.masih ingat gak, mase tu baru form 1. aku patah tangan. tapi mase tu budak lagi kot. mana la tahu yang patah tu akan menjadi sangat menyakitkan. so balik dari hospital, telefon abah bagtau abah, "bahu angah patah.cikgu tengok x-ray kate sikit je patah." kat belakang dah dengar dah mama dok nanges nanges. tup tup sok pagi kul 8 pagi mama abah dah sampai dah asrama. :)

ish..kalo nak senarai semua, tak tersenarai. 1000 tahun pun tak abes nak senarai semua ape yang dah mama buat untuk anak anak dia.bersyukur sangat sangat dapat mama as mama.

so mama. happy birthday. may god bless you.i love you so much. angah memang tak tunjuk sangat. angah segan.tapi angah sayang mama sangat sangat.sumpah.tak tipu!

Monday, October 31, 2011

Happy birthday along




semalam hari AHAD. konfem kalo takde kerja, takkan dibuka laptop. dan maknaye tiada update.



semalam 30 oktober 2011. Selamat Hari Jadi kepada kaklong kami. kami doakan along dimurahkan rezki, dipanjangkan umur serta dimurahkan rezeki jodoh jua. cepat cepat kawen sebab angah nak ade abg ipar. sian kat angah tkde abang. abang dengan abang sayang lain tau. hikhihikhik!!!


along. dia memang special. ape ape je yang dia buat semua dia pikirkan oang lain dulu. sangat lain dengan aku. aku agak selfish sket. kalo aku nak yang itu..itu je la aku nak. kalo aku nak yang ini..ini jugakla yang akan aku usahakan. tapi along.whatever dia buat, dia pikir abah mama dulu. kalo abah mama kasi green light baru dia proceed. aku boleh katekan along 1 type of anak mithali. 5,6 tahun yang lepas, dia sanggup lepaskan kerjaya dia untuk support mama dengan kedai andaman mama. dia belajar sungguh sungguh macamne nak hasilkan pelamin yang cantik cantik.maybe sebab dia ikhlas nak tolong mama, allah mudahkan usaha dia. bukan senang ok nak buat pelamin. kena amat teliti. measurement, design, placement semua tu penting. dan cepat je dia dapat master semua skills. bila abah kena transfer semula ke Penang, kedai andaman di johor ditutp. so along dah jobless. dia nak stay kat johor untuk proceed dengan kedai andaman kat johor.sebab dia tahu, dia dah lame tinggalkan kerjaya dia, dan dia tak yakin dia leh dapat kerja dengan degree dia ade tu dengan mudah. tapi abah tak kasi dia dok sengsorang kat johor.along malas nk bertekak, dia follow je.


lepas tu, bermula la episod jobless along sampaila dia kena jadi 'private nurse' nenek. nenek jatuh and patah tulang pinggul. sebab abah kerja di penang dan takkan la mama nak tinggal abah sengsorang kat penang, so along la take over jaga nenek. mandi, basuh berak kencing tukar pampers nenek. jaga makan minum nenek. hmm..so skang along dah dapat 1 lagi pengiktirafan dari aku. memang set set cucu mithali la along ni.hahahha.


skang ni, aku rase life dia makin on track. dia kerja di bank islam kat KL. bahagian wat loan beli kete. kalo ade sape2 nak wat loan beli kete, leh wat ngan along. heheh. dia nampak happy dengan kerja dia. aku tumpang same happy. aku masih ingat last 2 years, dia tak keje lagi mase tu. mase tu hari raya. aku kasi duit raya dekat abah and mama. pastu dia nangis and say sorry kat abah & mama sebab dia tak dapat bagi duit raya kat abah mama.


tapi skang aku tahu. along memang happy sangat dengan kerja. tp perkara biase la, orang keje bank mane reti balik awal. kengkadang kul 11pm pun along lom balik keje. so abah dah bising2. dia soh along jadi cikgu balik. hehehhe. ohw...tahun lepas along jadi guru sandaran tidak tauliah (GSTT). dan aku rase, adelah kerja aku untuk yakinkan along, jalan yang dia pilih skang ni adelah betul. jadi cikgu sandaran bukan permanent. keje bank skg ni probation sampai bulan 12. pastu dah permanent dah.


so skang, im hoping that allah will grant me a brother in law. tahun ni along dah masuk 3 series. along penah kate dulu, kalo cecah umur 35 tahun dia tak kawen, dia takmo kawen sampai bila bila. oh my god. janganla..aku teringin nak ade abang. biala abang ipar je pun. aku tengok adik adik aku macam happy je ade syed as abang dorang. so bagila chance aku happy merasa abang jugak. :)


so long, angah doa moga allah murahkan rezeki jodoh ko. amin.

happy birthaday Along. angah sayang ko!




Along dan anak saya.


Thursday, September 8, 2011

Friday, July 29, 2011

bila nak puasa ni, terkenang diorang







nak puasa dah next week. tetibe ternostalgic plak. nak sahur and buka dengan dorang. tapi..kena tunggu puasa yang nak last last. balik selatan sekali harung nak raya.

so for a meantime. dokla kulim ni diam diam. buka pusa dengan keluarga kecik ni je.

sedey :(


intel, sila bukak branch dekat belah selatan boleh?



Tuesday, June 28, 2011

EL ari jumaat lepas

ade cerita ni..


gi mana mahu setat ye?


di suatu hari khamis di minggu lepas, ketika itu daku baru saja pulang dari makan lunch yang jaraknye 3 tingkat naik lif saja. sampai sampai di cube ku, ade deringan panggilan masuk. cepat cepat daku mencapai beg merah ku dan mencari henfon ku. harus segera kerana deringannya adelah full volume. nanti marah orang sebelah.


adeh!apehal baku sangat ni?



okok. tengok kat screen tepon name abah. angkat angkat tepon je terus kene ambush. sebab tak bawak tepon gi lunch.rerupenye abah dah called 5 kali dah.hehehhe




lepas kene tazkirah sebab tak bawak phone barula abah mula ke point sebenarnye. " nenek masuk hospital.heart attack bla..bla..bla.."


so lepas setle dengan boss semua, balik umah. kemas baju bajan.terus gerak balik negeri sembilan.tak rushing sangat pun. bawak pun slow saje. 140km/jam je. hahahha. aku yang drive. aku tak reti bawak slow la. bukan rushing pun. sebab atas highway dapat call kaklong and kaklong kate nenek dah stabil dah.


gerak kul 330pm sampai spital besar seremban kul 730pm. nenek kat dalam CCU. CCU ni level 1 bawah dari ICU.kire nye CCU ni 2nd emergency room la. kul 7pm patut ward CCU tu dah tutp. tapi begging security tu kate nk tengok jugak sebab baru sampai dari kedah. ok.pass.boleh masuk tapi sekejap je. masuk masuk je tengok nenek penuh wayar berselirat. tanye khabar. borak borak sket.nenek tanye aleesya. tapi aleesya takleh masuk. sebab dia budak budak.pastu keluar. alhamdulillah.naseb tak critical kan.


pastu baru dapat tahu jalan cerite sebenar. nenek dapat heart attack sebab kak long. hahhahaa. eceh!leh gelak lak.


ari rabu tu, kaklong bgtau nenek dia dapat keje kl. pastu dia sambung lagi ayat kate nanti nenek kene dok kl ikut kaklong. ape lagi, orang tua tu, sepanjang malam la dok pikir nak kene stay kat kl. maklumla orang tua kan.mane nak tinggal kampung halaman. pastu..nak dijadikan pemangkin pulak..ari senin sebelumnye..dia dok pulun makan lemang berbatang batang. dah la abah kate, mama masak lemang kali tu..memang cukup lemak. so harus la kolestrol kan. jadinye, hati runsing kene dok kl + lemang..terus kene heart attack.




kene area kul 9-10 gitu.time tu takde sape kat umah. kak long dah gi kerja. syahmi adik aku dah gi sekolah.naseb nenek memang baik, sebab aritu, syahmi ade ari sukan. around 10am lebih gitu syahmi balik umah sebab nak amik kipas. naseb syahmi balik. doktor kate, kalo lambat lagi bawak gi spital surenye boleh strike lagi or boleh kene stroke.

itula kisahnye nenek yang kene heart attack sebab takmo dok kl. kelakar kan. hehhe. jahat sungguh aku nih.








mase ni ari ahad. nenek dah keluar dari CCU. ni kat ward biase. dapat la dia tengok cicit dia. mase dalam CCU tu, asekla dok tanye cicit dia. tapi dah tak bleh masuk kan. naseb sempat kuar masuk ward biase.


kalo dulu mase nenek patah tulang paha, kak long sorang yang available jadi cucu mithali. skang ni musim uni cuti. so ain, balang dan kak long dapatla menjadi cucu mithali. :)

Friday, October 1, 2010

raya raya

ok.tahu.dah masuk minggu ke 3 raya dah. baru la gedik gedik nak upload dan buat entry pasal raya kan? actually.. saya ni agak kebusyan sikit la lepas masuk kerja after cuti raya ni. tika dan saat ini jugak masih sebok. tapi kerana hari ini adalah hari jumaat, maka nya perasaan friday blues itu telah menyerang.
tahun ni perasaan girang gembira ye kawan kawan. kerana bermalam raya serta berhari raya pertama di belah saya. happy gitu you! dah tu..adalah pulak si anakanda. lagi la memeriahkan majlis. so temanya adalah oren oren coklat coklat merah. (gila banyak warna).

bergambar bergumbira bersama sama keluarga terchenta saya.


full dress.
kitorang ada gambar sekeping ni je yang sefamily. bongok tak? tapi kitorang ade amik gambar sefamily 3 beranak kat studio.
mama with dolce aleesya
abah with dolce aleesya
sementelah itu..apabila raya ke 2 menjelma.maka kami telah bergathering dengan family belah abah. the idris's clan gathering. syiok abes. thiz year turn makngah so kakngah yang telah menjadi tuan rumahnya.


kami laki bini dapat duit raya wooo..

kami la mak mak gorjes. macam anak dara lagi kan?heheheh. (jangan muntah.ini kenyataan kan?) ok.boleh muntah sekarang.


kami..The Nordins's




pastu..raya ke 3..sudah mula setat beraya bersama keluarga belah sang suami pula.

Tuesday, September 7, 2010

syed's clan mengucapkan selamat hari raya

K.A.M.I 3 beranak, the SYED's Clan mahu mengucapkan Selamat Hari Raya pada semua. ampun maaf dipohon andai ade salah silap nya. semoga lembaran kali ini membawa keberkatan kepada semua. semoga bergumbira berkumpul bersama keluarga makan lemang rendang ketupat semua bagai.
kami akan bertolak ke destinasi pertama iaitu ke Sg.Long kajang dahulu kemudian balik jelebu untuk berhari bersama keluarga saya. raya ke 3,baru bergerak ke next destination untuk berhari raya bersama keluarga mertua.
sangat tidak sabar mahu berhari raya kerana sudah rasa bahangnya. kerana ada qairyn aleesya kali ini. kerana malam raya dan raya pertama ade di kampung halaman saya. suke..suke..suke..
sekali lagi,
selamat hari raya

Thursday, August 5, 2010

oversea? over the rail?


bila erk? last 2 weeks kot. masa atok and nenek aleesya datang aritu, kami ke perlis untuk tengok balang kat UNIMAP. mama pulak nak masuk padang besar. ntah apela yang nak dibeli nye. then abah telefon kawan dia yang selalu masuk thailand untuk beli beras pulut. beras pulut kat belah sane is more cheaper than malaysia. tapi masa abah call kawan dia tu, his freind tanya abah..nak masuk padang besar thailand tak? lepas mesyuarat mesyuarat then kami decide nak masuk padang besar thailand. lagipun that day adalah hari sabtu. sure punye orang yang kat padang besar perlis sudah siap siap aasah parang mahu sembelih sorang sorang warga pembeli. so sebab takmau beli barang mahal..so kami pun masuk la belah thailand sana.



aleesya 1st time keluar dari malaysia. nak sebut oversea..takdelak sea.hahahhah.tapi ade rail ketepi. so over the rail lah!

kedai nya macam pekan pekan koboi kat malaysia ni je. tapi kedai kedai baju dan beg memang bersepah dan agak murah.
kira macam kalo beli baju kat padang besar perlis harganya rm30 tapi kat padang besar thailand ni harganye cuma rm20 saja. dan anda boleh tawar tawar lagi.

toto besar, toto baby, selimut, comforter semua berlambak dan agak murah la berbanding kat padang besar perlis tu. aku rembat beberape helai baju serta 1 biji beg. murah seh.dah la cantik.aku rasa memang takkan dapat gitu kat belah malaysia dengan harga yang aku dapat tu. yang para pelancong lelaki nya pulak..dok borong seluar jeans. yang brand levi's, louis tu bagaila.tapi of coursela tipu nye kan. tapi kain ok.cantik. harga pun bagus. balang ngan syed. selain merembat jeans 3 pasang, dorang juga dok rembat beli jersey yg kualiti 3A punye. (ye ke nama dia 3A?aku tak sure) kiranya jersey tak ori tapi yang terdekat dengan kualiti yang ori punye la. balang and syed kate memang murah berbanding harga kat malaysia.



aleesya pulak, sekejap abah dia pegang, sekejap mama dia pegang, sekejap atok dia pegang, sekejap paklang dia pegang. dia ade nangis sket la sebab lapa. lepas dah isi minyak dia..aleesya back to track. bagus anak mama ni.




yang kelakar nya, dorang nye piring satelit. macam kalau kat malaysia..kite ada 1 piring je yang kaler silver jenama astro.kat sini..dorang ade macam macam kaler. try tengok gambar kata tas. ade biru, ade kuning, ade silver. merah pun ade tau! hehehe.memang gelak ar. tapi bagusla.means that dorang ade banyak choices.kan?
ini time aleesya dah penat sangat. dia tido sendri je. takde sape dodoikan. dan time ni aku takde feed dia pun. memang dia sendri tertido..kepenatan.. sian kat dia. gila kejam mak pak dia! huhuhuh!!!



itu cerita ari sabtu. belum lagi cerita ari ahad. :)



yes! kami gi plak ke wang kelian. border thailand jugak. hahahha. wang kelian ni ade ari ahad je. mama i kate la. taktahu la ye ke idak nya.
ni balang nye suggestion la ni. malam sabtu tu..masa baru kuar dari padang besar tu..balang sudah mencadangkan..kami tido semalam di home stay then esok boleh masuk wang kelian. pastu..i rasa teruja jugak sebab tak puas soping kat padang besar tadinye. then tanye syed (dia adalah encik drebar). syed pun kate ok. then abah pun kate on.then berhome stay la kami semlam di kangar dan esoknye menuju ke wang kelian.




tapi wang kelian nye barang mahal.tak macam 6,7 tahun yang lepas.dulu semua barang wang kelian murah murah. kalau nak cari barang pelik pelik pun banyak kat wang kelian ni. tapi skang.sudah berbeza. dahla mahal nak mampos.sama harga la kalo beli kat kulim or kl pun. so nak wat pe beli kan?
so, lawatan ke wang kelian adelah mendukacitakan. memang best lagi masuk padang besar, thailand. tu yang rasa tak puas hati tu. sebab tak dapat beli banyak aritu. frust!frust!
takpe..cuti sekolah nanti..time tu pose. kite soh mama and along datang dan kite soping lagi masuk padang besar tahiland ni. hahahha!! (i tak soping raya masuk sogo, parkson bagai)

Monday, December 14, 2009

aritu dorang datang

lepas balik kampung mase raya haji aritu, aku angkut bibik bawak balik kulim sekali. 2 orang bibik (along & ain) hahahha adelah bibik yang amat rajin dan boleh diharap. bibik nama ain tu..malas sket la. asik nak tido je. tapi bibik name along..hahahah!!gila keji aku.. along la tukang masak selama seminggu dia lepak kulim. balik keje je..makanan dah siap. syoknye. ni yang raase nak bibik sebenar nih!!!

tapi naseb dorang tk bape nak baik la. seminggu dorang lepak umah, seminggu tu la aku nye keje ade berlambak.sampai ekne bawak keje balik umah. so malam malam tak leh nak bawak dorang g jalan jalan.

tapi rabu malam bersamaan beday husben aku, aku bawak la dorang makan kat seoul garden. syokla dorang dapat makan.lepas tu, bawak jalan jalan kat nite market kat juru tu. tapi kedai banyak tutup.wekend je sume kedai bukak.


ni kat seoul garden.



menyeleberate beday en husben


pastu jumaat malam, aku ngan syed bawak dorang tengok new moon.pastu supper di abang e' capati.roti arab kat situ superb.pastu esoknye, bawak dorang g pesta pulau pinang. aku pun lom gi, tu yang alang alang terus g sekali. aku beli perfume avon je.takde nye nak soping2. pesta macam biase je. macam tahun tahun sudah.takde beza.

hah! ari ahad nye aktiviti yang best. kitrg g alor setar.ni gara gara along tengok destinasi budget kat tv.menjadi tol marketing dorang nih!!

memula kitrg menuju ke rumah kediaman mahathir. free je masuk. sila la pergi. ade banyak gambar tun m.hensem muda muda orang tu ni dulu tau!








pastu kitrg g rumah merdeka. ni rumah perdana menteri 1st kita. TAR. kira, kalo dia datang alor setar ni..ni la tempat dia menyinggah.






ni aksi poyo antara ipar melaungkan MERDEKA! masuk sini pun free gak.

pastu kitrg g menara alor setar plak. rendah je rupe rupenye. ecewah!!!kalo korang dah penah naik menara kl or klcc, korang akan rase menara alor setar ni 'nothing'. kalo korang belum lagi naik 2 menara tu, korang naikla menara alor setar dulu.barulah korang akan macam"wow!amazing nya menara alor setar". kalo idak rase macam "la..tinggi nih je" lebih kurang gitu la. hahhaha.naik ni kene bayar rm6 dewasa. kalo student u bawak kad matrik dpt la rm4.


pastu next destination was muzium padi. kami tak sempat abes round tingkat atas. sebab sampai sane dah pukul 430 ptg. dia tutup kul 5 ptg. frust gak la. taktahu ape ade kat atas tu. next time maybe harus pegi lagi. sebab dekat ngan area muzium padi ni...ade pusat sains. so ade 2 tempat yang berdekatan yang boleh dilawati.















memang penat gila. tapi memnag happening gila ari ahad tu. lame dah rasenya tak wat aktiviti macam ni. maklumla..sume dah besar2, sorang kat sane, sorang kat situ, sorang kat sinun.yang sorang ni dah kawen. so susah nak cari mase tuh. tapi bila dapat together gether macam ni even tak cukup serta ade penambahan orang lain..
mmg ari yang mervelous. nanti kita naik klcc plak yer.pastu nak g pusat sains tengok da vinci nye pameran tuh plak yerk!!! huhuhuh
along & ain balik dah last week. takde tukang masak & bibik lagi. kene renew next time plak. hahahha =p

Monday, June 29, 2009

budak setan tak jadi cikgu? ye ker?

ain (adik aku;anak no 4) sudah selamat mendaftar di UPSI kat tanjung malim tu. baru je abis matrik dia aliran fizik dan dapat cgpa 3.4.


belajar kat UPSI means nak jadi cikgu la kan? tapi boley je tak jadi cikgu kan? tapi sure la jadik cikgu.kan? *ida buat korang pening*


ok. because of her result is not bad jugakla..in fact its good rite? my opinion la.hehehhe.. so im not encouraged her to take cikgu. im the only in the family takmo dia jadi cikgu. for me, she got brain.why not perah otak lebih sikit untuk kerjaya lain such as engineer ke, ape2 la. but bukan cikgu.


ok. actually dia tak tahu pun dia nak jadi ape. dari dia abis amik spm..dari 1st day dia masuk matrik..sampai la the last day dia kat matrik tu..she dont have any idea..wut she want to be!


she always asked me ape dia nak jadi nnt. so i asked her back. "ain minat ape?" "ntah.taktahu la" dia jawab. dush!!! so aku tanye dia balik "selalu score subjek chemistry kan?" "aah." dia jawab. "so amik la chemist enginering" aku kate kat dia. memang since that aku mmg encouraged dia amik engineering. "engineering susah. ko pun kate susah" jawab dia. memang la aku selalu cakap engineering susah. mane ade budak engineering kate engineering senang. memang susah pun kan? so bila dah tahu susah kene work harder la. kene kerja lebih sikit. but my mom lak nak dia jadi cikgu je. mama kata "cikgu senang sikit, cuti sekolah boleh cuti & etc..etc"


so bila selalu dimomok kan dengan course engineering itu susah, jadi cikgu boleh masuk gomen terus, jadi cikgu boleh cuti banyak, jadi cikgu boleh balik umah awal, jadi cikgu lebih senang nak jage anak sendri nnt which is semua diatas adalah benar belaka serta her so called boifren soh jadi cikgu maka she decide to apply cikgu. applied jugak engineeering but for her 3rd onwards nye pilihan. then dia pun dapat cikgu kat UPSI.


im happy for her la. takde tak suka ke hape ker. cikgu pun cikgu la. janji ko ade education. ko dapat wat your parents proud having you as her child. pastu nanti abis blajar boleh berbakti kat mak bapak pulak.


then semalam lepas dah setlekan hal ain, mama called me. citer pasal pendaftaran ain. " semua muka budak baik baik je ngah kat sane. senyum je" "dah namenye bakal cikgu, memang sume type yang baik2, skema skema la. mane ade budak setan nak jadi cikgu" hehehhehe sambil gelak2.mama pun jawab balik " aah la kot. mane ade cikgu jahat2 yer. suma smart je. agaknye sebab tu la asrama ain tu dekat je ngan asrama laki. budak laki2 kat sini baik baik kot" boleh mama kate gitu. aku bantai gelak je. okla..maybe la kan. cikgu perlu menunjukkan contoh contoh yang baik. atau mungkin senior senior belum balik mendaftar lagi. so mereka cume nampak budak baik je la kat upsi tu. budak setan ade ke yang nak jadi ajk student baru nih?


anyway anyhow hope ain blaja rajin rajin dan score. dah dia kate engineering tu susah kan..so sure bagi dia cikgu tu senang. hahahha. aku kate kat dia.."angah 1st sem yg amik engineering ni pun dpt 3.3 cgpa. ko kalo tak dpt 3.5 tak tahu la.: hahahahha (sila menyampah!)


along, angah,ain

Monday, June 15, 2009

Cuti cuti MalaYsia ParT II

tengok..lepas dah 2 minggu baru nak update cerita cuti cuti malaysia nih. sudah basi~~ =p
takpe..better late than never.rite? ni semua memories. rugi untuk diri sendri kalo tak wat update. saya bizi beb.. baru nak ade masa. ini pun lepas lunch nanti sudah dapat kerja baru.

ok..jangan buang masa. dari kampung straight away ke umah kajang semula. mandi mandi dan bersiap lalu menuju terus ke Jalan TAR. ari sabtu kan..ade pasar malam disana. sampai sampai saja sudah terbau bau terhidu hidu kuah laksa. saya tahu..itu yang saya nak makan malam itu. tapi semua orang nak gi soping soping dulu. ok mari kita soping dulu.

boleh apa soping kat pasar malam. murah dan cantik. kualiti? depends pada barang. sambil soping soping boleh la snap 1,2 pic.



tu my Superhero..my Sayang..my Syed.. dan belakang tu kakak ku. tengah tgk2 tudung



yeah..tat all my sibling..the nordin's

punye la dorang sakan nengok nengok barang..jam dah kul 10 lebih. kedai kedai dah start tutup. of course la kedai jual laksa pun tutup dah. huwaa..frust..malam tu tak dapat makan laksa. tebus frust makan laksa kat tepi stadium senin depan tu.

along kate..selalunya ari sabtu ni ade mini concert kat depan panggung wayang kat jalan TAR tu. ape ek name panggung tu? lupe even dia glamer. tapi malam tu takde lak. so kitorang gi toilet je la kat situ. hikhikhik.


mesti kene ade wajah merpati sejoli ini..=p

ok.kan kedai laksa dah tutup.so semua tak makan lagi. semua dah lapa. pastu terase nak makan western. so here we go..HR STEAK HOUSE. kat kampung baru. glamer kot. sebab ramai orang time aku datang tu.




cantik kedainye. ala ala kat tempat koboi gitu. cahaya lampu romantik romantik.



















satu je fail kat situ. chicken chop dia. aku order chicken chop dia. pastu bila makan rasa minyak gamat. gila kuat rasa minyak gamat. bila panggil waiter dia..waiter dia kate maybe sebab guna minyak yang sama banyak banyak kali so rase dah tak sedap. ok..itu ayat pekerja dia sendri erk. bukan aku nye ayat. tekak dan hidung memang tak bleh tahan. akak aku pun kata gitu. so order sirloin steak lak. ini free ye. sbagai ganti chicken chop gamat tadi. =p



sirloin steak

steak dia sedap. daging dia lembut. gravvy dia pun sedap. ikut selera aku la. orang lain nya selera..mane aku tahu.



gamat chicken chop

abis abis makan..semua dah penat.semua dah ngantuk. aku for sure memang tido je dalam kete all the way balik ke kajang semula.
esoknya..untuk lunch mama masak gulai lemak ikan keli salai letak belimbing. pergh..heaven!!
around 3pm gerak balik kulim. syed drive jugak. aku tido jugak seperti biasa..
ok itu aje. aku nak update cerita lain lak.