Saturday, June 26, 2010

cerita sedih

begini..

dalam peti sejuk bahagian freezer..stok susu aleesya adelah zero. dalam peti sejuk hanya ade 22oz yang diperah semalam.serta 8oz yang telah dithaw untuk aleesya minum arini ketika ketiadaan mama nya ini dirumah. arini masih kena pergi ofis.esok juga harus datang.lalu..mana lagi nak cari susu nya.

nampak gaya malam ni kena gi kedai cari formula milk la gamaknya. jantung seakan terhenti pabila saya menaip perkataan formula milk ketika umur aleesya baru 3 bulan 17 hari. :(

sad sad sad...so sad
nangis dah hampir tiap ari dah bila kenangkan stok susu aleesya. hajat nak lepaskan 6 bulan.tapi nak buat mcmne.kan? tiap2 ari pam dapat 12oz or 14oz.. tapi sehari aleesya minum 20oz ke 22 oz dari kul 8am sampai kul 7.30pm kat umah babysitter dia.bila aku balik kul 12 tengah malam..total aleesya minum dah 25oz or 26oz.

past 3 weeks ni memang life hectic gila. balik lambat je.so aleesya kena minum stok susu yang lebih dari sebelumnya. bukan masalah flow susu.sebab memang dari mula pam dulu memang ari ari hanya leh dapat 12oz, 14oz or 16oz kalo dapat pam setiap session sejam. sekarang pun still leh dapat same amount gak. tapi tu la.dah kena balik lambat..then wekend gi ofis..so memang lari la budget susu aleesya.

tapi nak try gak takmau kasi dia formula milk. nak try untuk wat stok minggu depan ni semula. sebab rasanya minggu depan ni tak la pack macam last 3 hectic weeks aritu. try untuk wat stok at least sampai dia 4 bulan barula rasa macam senang ati sket..sikit je la..untuk start dia bagi formula milk. tapi serius..memang rasa sedey, tensen dan sewaktu dengannya kalo memang dah kena start bagi formula milk kat aleesya before dia 6 months. tapi..kalo dah itu ketentuan allah, dah itu kehendak allah..nak wat mcmne.

tapi maybe kalo aku bagi dia minum formula milk pun..hanya untuk top up keperluan dia je. sebab ari ari memang aku akan tetap perah susu. so if aku dapat buat stok semula..aku akan stop bagi dia formula milk. hehehhe. ntah ape ape perancangan. dah guna FM, guna je la terus kan? ahhh..tak dulik. kalo dah kena start FM dalam masa terdekat ni..kegunaan nya ade lah untuk top up susu EBM dan akan pastikan penggunaannya adalah harus seminimum mungkin.

sekian.memang tengah bizi ni.kat opis la ni.tapi sempat wat entry time ngah run flow check. guna masa semaksimum mungkin. =p

herm..tolong doa aku takyah bagi FM dalam masa terdekat ni kat aleesya..erk?

1 comment:

Anonymous said...

relexla da..jangan sedih2..isomil pun bagus gak...mmm..tapi ko dah try blom makan carrot putih tu?...aku rasela melalui pengalaman aku yang sampai takat ni (umur zafran 13bulan n masih tidak tercemar ngan formula milk)susu badan kiter akan banyak kalau kiter jage makan..maksud aku..ko kene makan ikut mase...amik breakfast berat..makan nasik tok lunch n dinner...bab takot gemuk takkan timbul coz bile ko susu badan...berat sure terkawal...tu pengalaman akula...then jangan risau gak coz kalau ko berjaya bagi die susu sampai 4bulan...dah ok dah coz zafran dulu umur 4bulan aku dah bagi nestum baby..kirennyer die akan diberi nestum tok breakfast+lunch n dinner...susu tu just cam tok die tido n comfy jek...so memang die taktak minum susu lain selain susu ummi die....hehehhe...