Friday, June 25, 2010

memang bagus kalau lulus.. saya sokong!

tadikan..saya kan..

bukak blog ridhuantee. dalam blog tu kata, kerajaan nak masukkan silibus bahasa tamil dan mandarin di sekolah kebangsaan. saya tak bace paper dan xtengok tivi lalu saya tidak tahu pasal perkara ini. so amatla macam ade sedikit rasa happy sebab kalo la betul dan diluluskan..takperlulah nanti nak -gaduh-gaduh-manja-perang-dingin- dengan syed untuk masukkn aleesya sekolah cina darjah 1 nanti.(wah! tak hingat hingat planning.forward jauh sgt!)

well..kita pun tahu..2nd kaum yg terbanyak adalah chinese. kaum dorang pun banyak conquer dunia pekerjaan.tempat lain, i dont know..tapi kalo kat intel ni..gila berlambak orang dorang je.

dulu masa belajar mandarin, best sangat.amat suka bila nk g kelas mandarin.kan korang kan.

aku rasa memang skang kita kena try tahu dan paham lebih dari bahasa kita dan english.aku memang tak fluent speaking.tapi aku paham. macam bahasa cina ni..paham setakat basic2 je. so bila dorang ngutuk kita pun taktahu.senang senang je kena tipu.senang senang je kena buli.

lagi satu..macam comel je..bila kita pandai cakap cina. kan? :)

arap2 kabinet luluskan pasal nak masukkan silibus mandarin itu.

No comments: