Tuesday, July 12, 2011

aku emo

sian kat polis polis. bukan tak kesian kat orang orang yang berarak tu. tapi..aku lagi kesian kat polis polis. sebab bukan semua polis polis yang ada mase event bersih aritu ganas ganas..





aku emo beb, bila ade segelintir yang marah marah kat polis ni. sebab, aku anak polis.






ko ingat dorang nak sangat ke berada di tempat event bersih tu? tapi dorang kene pergi. sebab arahan. kalo tak pergi kerja, nanti engkar arahan, kene tindakan tatatertib, macamne? tu la periuk nasi dorang. nak tanggung anak bini. yang anak anak lak, nak bagi duit kat mak bapak nak balas jasa.




aku bersyukur bapak aku tak payah nak turun padang untuk event bersih ni. kalo kate bapak aku kene turun padang , mesti aku macam orang sasau pikir keselamatan bapak aku. cube korang pikir ade bape ribu polis yang kene kerah untuk bertugas mase event bersih tu? pastu pikir..ade berape ribu plak mak bapak, isteri isteri, anak anak yang dok berdoa supaya anak, menantu, suami, ayah, adik, abang dorang selamat mase event bersih tu? polis polis paksa rela kene kerah keje. yang pro-bersih, dorang gi dengan rela hati. ayah mak pun mungkin tak tahu.




bak kate pakcik sogo, abes semua polis cuti kene beku. tu la seminggu sekali nak bawak anak anak gi jalan jalan. tapi, takleh..sebab nak kene keje sebab event bersih.




pasal polis ganas ganas tu, ok..mmg admit ganas. sebab ade tgk a few video kan. tapi kan.. macam diskusi aku dengan syed pagi tadi. kalo dorang tak provoke, takkan polis tetibe nak pukul suka suki. dorang semua dah diminta semua beredar. tapi tak nak dengar kata. lame2, bila dah penat. bila dah tensen..tu yang naik angin tu. macam kite dengan anak kite la. ko dok la tegah anak ko. jangan buat tu.jangan main ni. jangan usik tu. tapi takmo dengar, dah 2o kali nasihat takmo dengar, ko kutil gak tangan anak ko kan. ko pukul gak bontot dia kan. naik angin gak ko kan. lebih kurang gitu la. dah polis tu soh gerak.soh balik. ko plak keras kepala. siap duduk atas jalan. degil. takmo dengar kate. polis pun hotla. dia pun manusia gak. macam kite mak mak pak pak ni gak. ade gak mase bertahan geramnye. bila tak tahan. tu yang sembur air la. tembak gas la. tu pun lepas beberape jam kan? bukan drg buat semua tu mase awal awal kan? kan? pastu bila tercedera, termati la..semua nak blame atas polis. orang orang yang anjurkan event bersih ni juga kena blame. kalo dorang tak gatal mulut nk berkumpul kumpul bagai, nak berarak bagai, sure semua ni tak jadi.




dari post ni sure semua leh agak, aku sokong kerajaan.kan? yerp memang sokong kerajaan. dengan duit kerajaan tu, bapak aku sekolahkan aku. bg makan bagi minum. aku pun memang membesar dengan BN jadi kerajaan. kalo cakap pasal corrupt. semua politician corrupt kot. dalam sedar or tak sedar je. aku tknk elaborate tu pepanjang sebab aku bukan arif sangat. tp tang marah polis sungguh sungguh tu yang aku bengang. sebab aku tau..takde nye la polis polis sekalian tu rela ati nak ade dan membuat ganas sesuke ati di event bersih tu. baik dorang balik umah wat seks ganas dengan bini dorang.




ish..panjang aku mebebel. idup anak polis. motifff???




hahahha

1 comment:

MrsNotSoCool said...

wakakaka.. tu sbb aku malas nk bukak facebook dua tiga minggu nih huhuhu