Monday, July 11, 2011

kerana sebiji mini donut


oh! mini donut.



mini donut google

alkisahnye begini. semalam perjalan jalan ke jusco perda dengan seisi keluar. eceh..macam ramai je bunyik seisi keluarga! padahalnye ber3 sahaja. jalan punye jalan then dah kul 7 pastu nak balik kulim semula dah sebab nak dinner kat ayam penyet giant kulim. marvelos yu..ai tell yu. sedap.kalah banyak la ayam penyet kat jusco perda tu.

tapi sebelum balik menyinggah la jap kat bakery jusco tu. nak beli air and something for aleesya nak alas perut. so nye aku pun pilih la nak amik donut. instead of amik donut besar..i amik mini donut so that senang aleesya nak makan. saiz nye lebih kurang gambar google di atas la.

mase dok amik tu..bace sepintas lalu harga dan nampak rm1.50. okla. so aku amik la 3 biji je. 3 biji . hanya untuk aleesya.so gi bayar. sekali mase bayar, cashier tu kate..'kene amik 12 biji kak. tak leh amik 3 biji" aku pun mereply "kenape takleh amik 3 biji?" "kat situ dah tulis dah, 12 biji, rm1.50" aku pun.."oooo. 12 biji rm1.50 yer? ingat 1 biji rm1.50" berkate aku dengan senyum senyum.

ok. so sebenarnye 12 biji same dengan rm1.50. bukan sebiji same dengan rm1.50.

kuar je kedai aku terus cakap kat syed

aku: yang. 12 biji rm1.50.
syed: logic la. kecik je pun.
aku: tahu. tapikan..b ingat donut sekecik tu 1 biji rm1.50 tadi and b main amik je 3 biji without kisah harge sekecik tu dengan harganye. macam kaya sangat je. sayang anak sungguh!*cakap dengan muka dan nada sedey tau serta perasaan tak sangka.*
syed : tak. bukan sebab perasan kaya ke hapa. kite jenis tak berkira pasal makan.kite tak kisah harga kalo ia makanan.
aku : *angguk angguk kepala dan tersenyum*

lepas syed kate gitu baru aku release tau. sebab..ade sedikit dalam hati aku..aku macam..taktau nak bagitau ape perasaan sebenarnye. ia macam frust campur geram campur...ntah la. macam macam. marah dengan diri sendri..sebab aku tak kisah dengan sebiji mini donut berharga rm1.50.

aku bukan kaya pun. bukan banyak duit pun. cukup cukup semua untuk diri sendri, aleesya dan kekadang makan best best.tapi taktau nape aku boleh jadi orang yang tak kisah. itu tidak patut ok. itu bukan perangai /sifat yang patut ade pade aku. aku patut lebih berkira tentang harga sebiji mini donut.baru betul.sebab..aku bukan orang kaya.

korang paham tak ape yang aku rasa ni?

No comments: