Thursday, June 4, 2009

CuTi CuTi MalaYsiA ParT 1

meh aku story mory agenda hujung minggu cuti cuti malaysia part 1 ini.


aku balik umah makbapak aku kat taman ceras idaman kat kajang nun. after lunch, aku ,laki aku and ain gerak dari kulim. kitorang lunch mane erk? oh..aku lunch kat restoran sinar apekebenda ntah namenye. sebelah LHDN kat bandar perda nun. aku saje je cerite pasal aku lunch ni sebab aku nak kite semua fokus pada perkataan LHDN.

"xxxx & yyyy will be out of office to LHDN this morning to clear up income tax issue, please drop mail if urgent"

anda nampak? hehehhe..ofismate merangkap teammate aku anta email kat warga team pagi jumaat lepas sebagai satu senjata(alasan) untuk memboloskan diri ke JUSCO. ye..ari itu..jusco ade sale JCARD.ala..kalo ko ade JCARD tu ko dpt diskaun lain la. (agaknye la) kalo pegi lambat, nanti stok yang sesuai ngan badan akan abis. so..disaat pintu jusco tu nak dibuka la gamaknya..dorang nak berada kat depan pintu jusco tu kot. hehehhehe

ok..ok..back to asalan.aku nak citer pasal cuti cuti malaysia.


ok.sampai kl around pukul 5pm.aku speed dowh. tapi takat 160km 170km je la aku berani. lagi laju dari tu..aku lom berani lagi. tapi kalo kasi aku bawak merz ke..BMW ke..kete mahal mahal lain yg diketahui dan diuji tahap klinikal nye adalah superb..maybe aku beranila bawah sampai 220km sejam. "yang, baby nak bawak laju bole?" "boleh! tapi kalo kene speedtrap, b bayar" setle.bagus laki aku kan. supportive btol. aah, aku yang drive. laki aku pemandu berhemah beb. ko nak suruh dia speed pun ko macam serba salah. tapi dia reti la bawak laju laju jugak tapi kau tak sampai ati tengok muka serius dia pay attention sebab bawak laju2 sangat ni. hehehhe. tapi..minyak kete sampai kl 2 kali aku kene top up. bodoh btol la minyak nih!

sampai kl bapak aku soh tunggu dia kat gerai makan kat padang merbuk.(ye ke padang merbuk name dia?ala..yang dekat tugu negara tu?) aku nak konvoi balik umah kajang ngan dia. aku tak reti beb nak balik umah kajang tu. ni 2nd time aku nak balik umah kajang tuh. kalo jalan kat kulim and penang aku reti la. jalan kat kl or selangor ni mane la aku khatam lagi. kabur kabur je semua.sampai kajang makan makan then aku siap siap nak g lenggeng umah ezanita. ha..ni la ezanita yang aku kata katakan itu. dia ni la yang nak nikah ari jumaat malam tu. dia la best fren aku mase kat mrsm dulu, sampai la ni. ape je cerite dia, mesti aku tahu.ape je cite aku, mesti dia tahu. lebih kurang gitu la!~


dear eza & jamal..selamat pengantin baru.



tami temua pakai baju taler hijau apple.tantik tak tami?

nasibla aku berjaya sampai ke lenggeng ni dengan jaya nya dari taman ceras idaman itu. jenuh ni aku belajar jalan ngan abah. siap ade pelan jalan lagi. dalam ketas tu siap ade 3 pelan lagi. oh ye! ni ade cerita selingan. aku baru tahu mana aku dapat perangai suka elaborate tu kawan kawan. aku inherite dari bapak aku.believe or not? believe it! laki aku pun kate gitu gak. hehehehhe. aku ni jenuh la tunggu dia explain pelan dari taman ceras idaman sampai lenggeng tu. abis semua dia nak elaborate. aku dah tahu dah ape perasaan kawan kawan tunggu aku nye final words. kehkeh.tak kisahla..janji aku sampai kat lenggeng dengan selamatnya. aku ingat aku sampai lambat dah tetapi aku kawan 1st yang sampai. terer tak aku?

this time..she's the bride


last time..i'm the bride

pastu aku kene jadi pengapit bidan terjun. boley selamba badak je si eza itu "ko je la ida jadi" bile aku tanye "sape dok sebelah ko ni za?" hasilnya..pasti la aku yang bini orang ini jadi pengapit kepada pengantin pompuan kita. korang korang..im not available okay. takyah usha usha i. i bini orang. kehekeh..stok perasan orang ade usha pengapit. hahahhaha! bengong! malam tu around 1130 pm baru gerak frm lenggeng ke taman ceras idaman semula.
esoknya, kenduri nya pulak. aku datang siap bawak seisi keluarga. :) ezanita ini baik gile ngan parents aku..dah anggap macam anak pun. tu yang dorang pun datang. dahtu..bapak eza ex polis..bapak aku masih polis..so tetamu bapak eza tu..mmg ramai gakla bapak aku kenal.


family potret - cukup sume sume nih!


ni la OTAI(gile tak hengat name grup. tapi aku suka jer) takde mock & Rafid. geng aku time kat MRSM PDRM.




ni sume budak budak MRSM PDRM la nih.













time ni, family aku yang lain lain dah balik dulu ke kampung aku yg berjarak sekangkang kera itu. sekangkang sekangkang pun setengah jam jugak la jolobu dari lenggeng tu. aku lak stay sampai selesai sesi bergambar bersama sama pengantin. around 330 ke 4oo ptg kot baru aku gerak balik kampung aku tu. dapat jumpa tamtam.tamtam dah mengandungkan gebang.gebang dah beranak 6 ekor anak. sekor je ikut kaler gebang. 5 lagi sume ikut kaler tamtam. aku lupa nak snap pic tamtam. tapi aku rindu gila la kat tamtam aku nih.



okla.aku penat menaip dah. len kali aku sambung ape aku wat di malam hari sabtu itu pulak.


bintangkecik1:thank god. dalam 5,6 org je tanye soklan seperti entry sebelum ini.
bintang kecik2:selamat pengantin baru eza. aku hope ko akan bahgia sampai beranak pinak sampai hujung donia. luv u lah!!!

No comments: