Friday, November 20, 2009

for the 1st time

arini bersamaan ari jumaat.ari bekerja. tapi aku keje dari umah je. best kan? cakap la best~ huhuhu. memang 1 department aku sume kene work from home pagi ni tadi. petang patut kene gi opis la, tapi boss aku baik ati.dia tak marah kalo ada yang nak dok umah je. lagipun ari jumaat kan rini. lunch break pun sampai kul 2 ptg. 430 ptg nak balik dah. so better terus je keje kat umah. kan?kan?kan?

pastu aku pun dengan rajin diri nya mencuba untuk pertama kali nya setelah 26 tahun idup.setelah setahun lebih kawen dan bakal mendapat anak dalam masa 3, 4 bulan lebih ni..memasak nasi lemak. hahahha.sila la gelak. masak nasi lemak je pun(ntahnye pun). tapi aku nak kechoh jugak(memang sangat kechoh ini perempuan). sebab ni 1st time tau aku masak nasi lemak sendri dari A sampi Z(ya rabbi.org perempuan lain umo 15 dah pandai buat nasi lemak sendri tau!).sampai kenyang perut aku ngan laki aku. aku proud dengan diri aku.omputih kata "better late than never".kihkihkih.hahahhha. sila la meluat.

dah namanya 1st time, dah tu tukang masak tu nama ida murni lak tu..konfem koonfem la tak perfek kan. aku rendah diri ni ngaku..nasi lemak aku tak perfek hah. nasi nye kurang lemak.patut aku follow resepi yang tulis letak santan je.tapi aku follow resepi yang campur santan dengan air.so tak cukup lemak la. frust disitu yer anak anak.takpe.len kali aku letak santan je. noted!! sambal sebab memang dah biasa wat..so no comment la kan. syed takde la puji kata sedap atau komen kata tak sedap(tapi licin pinggan ok tiap kali makan). tapi aku rasa masa tengok muka dia.dia happy. at least dia yakin bini dia ni reti masak TAPI malas jek. hahahhah!! well sayang..nak memasak ini perlu ada daya kerajinan yang tinggi okeh! i know u knoe me edi.hehehe. len kali(ntah bila la tu kan?) i nak try wat nasi ayam lak.hahahha.


ni la gambarajah nasi lemak pertama buatan aku sendri. banggga bangga(sambil kembang kempis idung)



aku sukeh dowh!!

2 comments:

azurahman said...

erkkk...aku pon tak pernah masak sediri nasi lemak...tak pe2 nnt aku kawen aku belajar masak nasi lemak ngan ko ek hehehhe

murn!e said...

hahahha. takpe. akan tiba hari dimana kita akan buat sesuatu itu buat kali pertama.

nak belajar dari aku. takde maknenyer..ko belek je resepi berlambak dalm tenet ni. aku bukan terer la. =p