heheheh
hahahha..
i've done my pap smear test. kat KPJ. wuhuuu!!eceh! macamnye amik master test sajerk happy nye.
hahha.
aku kan takut nak amik test pap smear ni. takut sebab kan test tu nanti doktor nak kene korek korek bawah kite tu. ekceli bukan korek la..scary sangat lak bunyinye. tapi yang pasti perlu dimasukkan 1 alat untuk enlarge bukaan supaya mudah doktor nak amik sample nak wat test.
sekali kau...bukan takat pap smear je kena hah. sekali dengan kamera kamera ape-kejadah-skopik-skopik- ntah. (aku taktau ape name proses tu) dok berlegar legar di ruang bawah tu!
hah! amik ko. takut lagi. kan sekali dah kene "up" sikit. tapi okla. doktor kate kalo wat pap smear tu..result accurated dalam 65%-70% je. kalo pakai kamera tu accurated close to 95%. maksud aku accurated untuk detacted ko ade sel kanser ke idak.
nasib company aku amik bagus punye medical coverage. so that, tak perlu bayar ape pun. kalo idak mahu makan ratus ratus gak kot. sebab siap scan, pap smear & kamera kamera bagai tu.
scan? apehal nak scan kan?
ekceli..aku gi spital sebab tujuan lain. aku dok la bleeding the next day selepas tidur berjemaah dengan laki aku. dah 3 minggu gitu. mahunye aku tak nervous cuak semua. pastu teringat plak dulu penah bace pasal tanda tanda awal kanser serviks kan. lagi la aku menggelupur kan?
but lepas check guna kamera tu..doktor kate rahim ok je. takde objek objek yang tidak diingini di bawah sane. cume nye, aku dok bleeding sebab aku stop amik depo injection. depo injection tu aku amik untuk protection. family planning gitu.aku stop amik pulak sebab badan aku adelah menjadi mendebab.
so korang, if korang ade/penah amik sebarang protection ini selain kondom dan iucd, sekiranye anda stop and bleeding seusai tidur berjemaah =p ..usah terlalu khuatir..ia mungkin kesan dari pengambilan protection itu. tapi kemudian..silala juga ke hospital hospital berhampiran untuk membuat pemeriksaan. kang korang dok bleeding tapi selamba tak gi spital pastu sekali mmg kanser.hah! tak pasal pasal aku kene sue kang. hahahha
aku tak budget ade orang laki bace blog aku ni. so kite abaikan perasaan malu itu okeh. hahaha. tapi andai kate ade..boleh wat renungan untuk isteri anda.
sekian cerita kite.
yeay! aku dah wat pap smear!!!! hahahhaha!
Showing posts with label rapuan. Show all posts
Showing posts with label rapuan. Show all posts
Tuesday, June 21, 2011
Thursday, May 26, 2011
normal range. i likeeeeeeee!
aku tktau nak berblog hop ke mane lagi. last last mengesurf ke BMICALCULATOR. sebab dah tau diri adelah mendebab kan. so macam nak tau la..even dah mencecah angka 61kg tu..adekah masih BMI normal atau dah overweight. lalu...terbukti..masih normal. okeh.boleh senyum sikit :)
takyah click nak bagi clear der. memang aku in normal range. hahahaha!!!
-idamurni-
Saturday, April 16, 2011
repot pasal angin
ai dapat my PB last 2 weeks. last 2 weeks, ai just pakai the korset only. malas pakai yang seluar tu dan yang top punya, the bra size tak fit dengan breast ai. so memang dok pakai korset je la. tapi arini..ai rajin plak nak sarung seluar yang ketat itu. tapi maleh pakai korset. hahahha. tapi you.... memang rase lain la antara pakai korset je dengan pakai seluar je. ai pakai seluar ni je..ai asek nak kuarkan angin je. ikut mulut. bukan ikut yg bawah ok. selamat!. tapi you... yang kelakarnye.... angin tak lepas nak kua sebab seluar ni ketat sampai atas perut..so agaknye tak cukup ruang angin tu nk lalu. dah la lemak penuh sepinggang kan? so sengsara la ai sorang sorang nk bg angin kua.so nye..telah turunkan sampai bawah perut. angin still ade.tapi ok sket la. sebab dah ade ruang besar sikit nak lalu. nak repot pasal angin je.sekian repot arini.
Thursday, March 10, 2011
dadah tak baik
penat la. badan rasa lesu sangat.
baru sudah meeting. dan takde mood nak wat keje dah.
maybe badan rase penat dan lesu ni sebab period kot. arini ai period. ai dah lame tak period. dah 2 ke 3 bulan tak period. bukan peknen ye. tapi sebab amik protection yang depo injection tu. kesan dadah tu wat ai nye period on off. so bila tak period, darah kotor pun tak kuar dari badan. so kepala pun harus sakit satu kali dalam sebulan tu.
nak balik la. tapi nak tido. amik aleesya kat babysitter kul 7 lebih. leh gitu?
hahahha
baru sudah meeting. dan takde mood nak wat keje dah.
maybe badan rase penat dan lesu ni sebab period kot. arini ai period. ai dah lame tak period. dah 2 ke 3 bulan tak period. bukan peknen ye. tapi sebab amik protection yang depo injection tu. kesan dadah tu wat ai nye period on off. so bila tak period, darah kotor pun tak kuar dari badan. so kepala pun harus sakit satu kali dalam sebulan tu.
nak balik la. tapi nak tido. amik aleesya kat babysitter kul 7 lebih. leh gitu?
hahahha
Saturday, January 22, 2011
Dear Aleesya
Dear Aleesya,
mama adalah sungguh sangat bizi quarter 1 ini. mama akan bizi sampai bulan 4 nanti. memang dari skang sampai bulan 4 nanti, time cuti pun kena keje.wekend wekend pun kena keje. so mama harap aleesya ok ok saje dok kat umah babysitter.
tiap kali hari cuti mama nak kena antar aleesya kat umah babysitter, mesti mama jadi tak sampai hati. mesti mama jadi macam.."takyah antar la.takyah wat keje la. main ngan aleesya lagi best la". tapi last last mama kena antar jugak. sebab mama kena jugak jugak buat keje mama nih. sedey , hiba, sayu tiap kali. rasa nak nanges pun ade. pastu mulalah..sebelum wat keje dok belek album aleesya dalam fb dulu.
mama hope aleesya faham. mama hope aleesya tak marah mama sebab time cuti cuti pun takmo jaga aleesya. bukan mama takmo jaga aleesya..mama nak sangat spend time ngan anak dara mama ni..tapi ..tu lah..tak dapek! mama hope aleesya tak lupa mama even masa aleesya adalah banyak dengan babysitter je. nanti mama dah abes keje ni...even lambat lagi..nanti kite spend masa sama sama ye.
mama pun dah asek pikir pikir nak quit je dari keje sekarang. mama tak ske la takde banyak masa dengan aleesya. mama tak ske la..balik balik keje malam pun dok kena buat keje.mama nak main ngan aleesya. mama nak ajar aleesya macam macam. pendek kate, mama nak masa yang lebih dengan aleesya. kalo mama benti keje nak tk aleesya? tapi aleesya ok ke..tak dpt toys baru selalu, tak leh selalu beli baju baru, kasut baru. wekend wekend dok umah je tak leh selalu selalu kuar gi mall? takleh nak berjimba jimba selalu? (eceh macam aleesya kesah pun?hahahha!!)
okey la aleesya. ape pun, ape mama buat ni demi aleesya jugak. mama try bertahan sampai mane yang mama mampu. tapi tu la.. aura aleesya sungguh kuat sampai mama tak daya nak kuatkan semangat untuk untuk keje, keje dan keje lagi dan tak punya banyak masa untuk aleesya. takpela..tengok la mcmne. kalo ade rezki kita 2 nak spend banyak masa, insyallah.adelah nanti. doakan mama murah rezeki dapat job baru yang boleh buat mama banyak masa dengan aleesya.
okeh bebeh! macam biasa la. i love you sokmo.
mama adalah sungguh sangat bizi quarter 1 ini. mama akan bizi sampai bulan 4 nanti. memang dari skang sampai bulan 4 nanti, time cuti pun kena keje.wekend wekend pun kena keje. so mama harap aleesya ok ok saje dok kat umah babysitter.
tiap kali hari cuti mama nak kena antar aleesya kat umah babysitter, mesti mama jadi tak sampai hati. mesti mama jadi macam.."takyah antar la.takyah wat keje la. main ngan aleesya lagi best la". tapi last last mama kena antar jugak. sebab mama kena jugak jugak buat keje mama nih. sedey , hiba, sayu tiap kali. rasa nak nanges pun ade. pastu mulalah..sebelum wat keje dok belek album aleesya dalam fb dulu.
mama hope aleesya faham. mama hope aleesya tak marah mama sebab time cuti cuti pun takmo jaga aleesya. bukan mama takmo jaga aleesya..mama nak sangat spend time ngan anak dara mama ni..tapi ..tu lah..tak dapek! mama hope aleesya tak lupa mama even masa aleesya adalah banyak dengan babysitter je. nanti mama dah abes keje ni...even lambat lagi..nanti kite spend masa sama sama ye.
mama pun dah asek pikir pikir nak quit je dari keje sekarang. mama tak ske la takde banyak masa dengan aleesya. mama tak ske la..balik balik keje malam pun dok kena buat keje.mama nak main ngan aleesya. mama nak ajar aleesya macam macam. pendek kate, mama nak masa yang lebih dengan aleesya. kalo mama benti keje nak tk aleesya? tapi aleesya ok ke..tak dpt toys baru selalu, tak leh selalu beli baju baru, kasut baru. wekend wekend dok umah je tak leh selalu selalu kuar gi mall? takleh nak berjimba jimba selalu? (eceh macam aleesya kesah pun?hahahha!!)
okey la aleesya. ape pun, ape mama buat ni demi aleesya jugak. mama try bertahan sampai mane yang mama mampu. tapi tu la.. aura aleesya sungguh kuat sampai mama tak daya nak kuatkan semangat untuk untuk keje, keje dan keje lagi dan tak punya banyak masa untuk aleesya. takpela..tengok la mcmne. kalo ade rezki kita 2 nak spend banyak masa, insyallah.adelah nanti. doakan mama murah rezeki dapat job baru yang boleh buat mama banyak masa dengan aleesya.
okeh bebeh! macam biasa la. i love you sokmo.
Wednesday, May 12, 2010
dah pandai dah..
aleesya dah 2 bulan dah. nak letak gambar dia umur sebulan dengan 2 bulan.. tapi hp takleh connect dengan laptop.xtahu nape. laptop tak dpt nak detacted USB hp. so tkleh nak upload. kalo nak tunggu balik rumah..memang takde makne nya la. memang takde masa nak pegi kat PC pun. bizi tol as as a mum, as a wife cum bibik. =p
kalo aleesya tak tido, memang takleh wat keje.samada kene nenen kan dia or layan dia borak. kalo tinggal sorang sorang dia..sure nangis la. so kalo dia tak tido memang konfem konfem takleh wat keje (situasi ini hanya valid bila syed keje shif malam). tu pasal aku suka kalo syed keje siang or on off shif. dia ade kat umah malam malam melayan aleesya then aku ada masa nak buat keje rumah.
cerita pasal aleesya, huhu.. dia dah pandai hisap jari kaw kaw punye kalo lambat bagi dia nenen. sampai basah basah mitten dia hisap. kesian pun iye..kelakar pun iye. :).
ahad lepas masa gi bawak aleesya suntik yang ke 2 bulan, timbang berat aleesya 4.8kg naik 800 gram dari dia umur sebulan. arap arap berat dia makin naik bukan turun. bak kata ibu ibu lain di opis, as long as graf dia cantik..then its good. :)
sekarang ni sedang berusaha sehabis sebaik mungkin untuk wat balik stok susu aleesya. macam sangat terasa seperti tidak kesampaian nak bresfed exclusive kat aleesya. tapi ari ari mintak kat allah, kalo ye tak leh sampai 6 bulan pun..at least sampaikan la 4 bulan or 5 bulan. tapi..nak jugak lepaskan sampai 6 bulan jugak2. nak try jugak. jugak jugak. dan akan take noted untuk 2nd anak..harus rajin simpan stok sejak dari dalam pantang.
hurm..sedey plak bila kenangkan susu ebm yang rosak aritu. penat dah nangis. huhuh.mental..nangis sebab susu.hahahha!! takpela..rasenye..ibu ibu je yang paham kot pasal susu ni.kan? bila tengah bresfed aleesya, rasa best sangat. rasa suka nak bagi dia nenen. cuma sedikit kengantukan bila tengah tengah malam dia bangun nak susu je.lain dari tu..pengalaman serta perasaan menyusu itu amat amat la superb. tapi series la..tetek nye figure dan texture mmg out la. hahahha. sendri tengok pun hilang keghairahan. hahahha!! harus mencari jalan bagaimana mahu mengkentalkan nya semula. nak pakai baju ketat ketat pun segan. sebab tetek out. huh! tensen makkkkkkk!!! ish..cerita sudah out off topic.
berenti!
ok.nak gi wat stok susu kat aleesya. babai.
kalo aleesya tak tido, memang takleh wat keje.samada kene nenen kan dia or layan dia borak. kalo tinggal sorang sorang dia..sure nangis la. so kalo dia tak tido memang konfem konfem takleh wat keje (situasi ini hanya valid bila syed keje shif malam). tu pasal aku suka kalo syed keje siang or on off shif. dia ade kat umah malam malam melayan aleesya then aku ada masa nak buat keje rumah.
cerita pasal aleesya, huhu.. dia dah pandai hisap jari kaw kaw punye kalo lambat bagi dia nenen. sampai basah basah mitten dia hisap. kesian pun iye..kelakar pun iye. :).
ahad lepas masa gi bawak aleesya suntik yang ke 2 bulan, timbang berat aleesya 4.8kg naik 800 gram dari dia umur sebulan. arap arap berat dia makin naik bukan turun. bak kata ibu ibu lain di opis, as long as graf dia cantik..then its good. :)
sekarang ni sedang berusaha sehabis sebaik mungkin untuk wat balik stok susu aleesya. macam sangat terasa seperti tidak kesampaian nak bresfed exclusive kat aleesya. tapi ari ari mintak kat allah, kalo ye tak leh sampai 6 bulan pun..at least sampaikan la 4 bulan or 5 bulan. tapi..nak jugak lepaskan sampai 6 bulan jugak2. nak try jugak. jugak jugak. dan akan take noted untuk 2nd anak..harus rajin simpan stok sejak dari dalam pantang.
hurm..sedey plak bila kenangkan susu ebm yang rosak aritu. penat dah nangis. huhuh.mental..nangis sebab susu.hahahha!! takpela..rasenye..ibu ibu je yang paham kot pasal susu ni.kan? bila tengah bresfed aleesya, rasa best sangat. rasa suka nak bagi dia nenen. cuma sedikit kengantukan bila tengah tengah malam dia bangun nak susu je.lain dari tu..pengalaman serta perasaan menyusu itu amat amat la superb. tapi series la..tetek nye figure dan texture mmg out la. hahahha. sendri tengok pun hilang keghairahan. hahahha!! harus mencari jalan bagaimana mahu mengkentalkan nya semula. nak pakai baju ketat ketat pun segan. sebab tetek out. huh! tensen makkkkkkk!!! ish..cerita sudah out off topic.
berenti!
ok.nak gi wat stok susu kat aleesya. babai.
Thursday, February 25, 2010
25 februari 2010
last day keje. esok cuti maulud. minggu depan dah start maternity leave. bulan 5 baru masuk keje balik.
sonok.sebab cuti.sape tak suke cuti kan.sape tak suke cuti dia memang bukan homo sapiens. mungkin dia adalah alien yang terlepas ke bumi.
takut sebab cuti ni adalah cuti maternity. sebab ape panggil maternity? sebab cuti ni adalah cuti untuk orang nak beranak. so kenapa takut? takut sebab nak kena beranak la. tapi of course la happy kan. lepas beranak nak dapat anak. dah dapat title mama.
ayoyo! ayoyo sebab bila cuti banyak.sure otak jadi jem dan tepu. mesti asik anak, anak, anak, anak, tak ingat keja dah. lepas tu masuk keja balik kene ingat keja, keja, keja, keja. ayoyo! kalo otak berkarat nanti mcmne? mcmne nak buat layout? jawab! jawab! - takyah jawab.
korang.. aku nak beranak dah.
korang.. aku nak jadi mak budak dah.
korang.. korang.. korang..
ish..speechless sebentar.
mintak ampun naa if ade salah silap.
doa aku selamat beranakkan anak aku si scha al-qudsi itu ye.
askum. kalo aku rajin..nanti time coti2 aku update blog. kalo jiran sebelah umah on wifi dia la. umah kajang takde internet.
adios.
sonok.sebab cuti.sape tak suke cuti kan.sape tak suke cuti dia memang bukan homo sapiens. mungkin dia adalah alien yang terlepas ke bumi.
takut sebab cuti ni adalah cuti maternity. sebab ape panggil maternity? sebab cuti ni adalah cuti untuk orang nak beranak. so kenapa takut? takut sebab nak kena beranak la. tapi of course la happy kan. lepas beranak nak dapat anak. dah dapat title mama.
ayoyo! ayoyo sebab bila cuti banyak.sure otak jadi jem dan tepu. mesti asik anak, anak, anak, anak, tak ingat keja dah. lepas tu masuk keja balik kene ingat keja, keja, keja, keja. ayoyo! kalo otak berkarat nanti mcmne? mcmne nak buat layout? jawab! jawab! - takyah jawab.
korang.. aku nak beranak dah.
korang.. aku nak jadi mak budak dah.
korang.. korang.. korang..
ish..speechless sebentar.
mintak ampun naa if ade salah silap.
doa aku selamat beranakkan anak aku si scha al-qudsi itu ye.
askum. kalo aku rajin..nanti time coti2 aku update blog. kalo jiran sebelah umah on wifi dia la. umah kajang takde internet.
adios.
Wednesday, December 23, 2009
nak sekrim layer layer~
malam tadi aku teingin nak makan sekrim layer layer macam ni. aku bagtau la kat syed...tapi kat seberang jaya..aku takde idea mane nak dapat sekrim ni. aku tahu kat swensen penang adelah. kat haegen dazs aku tak sure. tp mase ni dah kul 9.45 malam dah. kalo try g heagen dazs AUTOCITY pun ntah ntah dah tutup. rugi masa lak. tapi betul2 teringin nih. teringat ringat ying ching makan time kitrg wat makan2 kat swensen dolu dolu.

sebab tak dapat sekrim layer layer...syed singgah caltex..pastu aku nampak sekrim ni. jadi la..untuk wat ganti.sedap gak. boleh la..

tapi nanti..nak sekrim layer layer jugak!!!!

sebab tak dapat sekrim layer layer...syed singgah caltex..pastu aku nampak sekrim ni. jadi la..untuk wat ganti.sedap gak. boleh la..

tapi nanti..nak sekrim layer layer jugak!!!!
Wednesday, November 25, 2009
dialog tentang tidak nampak
tadi man(teammate) aku lak tanye..
"ida ko dah berapa bulan?"
sambil sengih aku jawab..
"6 bulan dah"
man kata balik
"perut ko tak nampak la."
tetiba abg zam nyampuk
"macam tak preganant je kan"
pastu man sambung balik..
"aku ingat ko baru 3 bulan"
aku pun balas..
"bape kali ko nak soh aku 3 bulan?" sambil gelak2
pastu abg zam kata
"nanti dah 8,9 bulan baru besar kot?"
aku pun jawab..
"ye la kot.nanti baru besar kot"

ni gambar aku yang latest. amik ari sabtu lepas. 21 november aritu. perut berusia lagi 1 ari nak 6 bulan.
Tuesday, November 24, 2009
i rasa seksi, you?
arini
anakanda dah berusia 169 hari
arini
tinggal 111 hari je lagi ke garisan penamat (mengikut anggaran lah)
arini happy dah siap keje
arini
lepas dah siap keje, amat amat berharap tak dapat keje lain plak.
hahahahha.
oh ye!
arini
ckay berbunyik "nanti aku bgtau syed soh dia beli kat ko baju lain la. asik pakai baju yang sama je" (sama disini bermaksud baju yang sama masa aku lom peknen)
apa? kecik sangat ke baju aku? hehehhe
aku pun jawab " aku kalo keluar, lagi pakai baju lagi kecik dari ni.baju yang memang nampak perut.aku suka" "aku rasa aku seksi bila tayang perut.owwhh!!!!" (ok statement seksi tu dalam hati je.huhuhu =p)
kezen aku (ajan) dia kata "sape kate kalo peknen kene pakai baju peknen?""sape kate kalo peknen kene gaya macam orang peknen?"
tak semestinya kan? depends pada hati masing masing la.
aku ske je pakai baju lama2.wat pe nak beli baju2 baru kalo yang lama leh guna lagi. bukannya sempit sangat kot.
lagipun, barulah nampak perut. i rasa i seksi dengan perut boyot ni. series!
tak malu langsung nak tayang perut. proud beb! huhuhu
mintak maaf la sikey..aku nak pakai jugak baju kecik. hikhikhikhik.
masih lengus lengus
tangan aku lenguh lagi till arini.
kalo tekan kat lengan, memang rasa sakit lagi.
apakah?
patut bukan dah ilang ke rasa sakit tu?
kalo tekan kat lengan, memang rasa sakit lagi.
apakah?
patut bukan dah ilang ke rasa sakit tu?
Monday, November 23, 2009
tanganku lenguh
semalam ari ahad ari untuk wat monthly checkup. usia kandungan sudah enam bulan. ade half way lagi menuju kegarisan penamat. insyallah. moga moga semua nya baik baik belaka.
so masa timbang berat semalam, berat badan sudah mencapai 61kg. ye..berat naik 3.1kg dari bulan lepas.bermakna telah melebihi 1.1kg dari berat yang sepatutnya. tapi..hehehehhe..kali ni tak dapat pen merah. sebab nurse tu salah kira. dia kira just naik 2.1kg means hanya melebihi 0.1kg dari berat bulan lepas. hahahahha. pastu aku pun leh wat donno je, senyap jerk. maleh nak betulkan nurse tu sebab malas dah nak amik blood pressure every weeks. hahaahha. nakal sungguh!akal kena panjang beb!
pastu nurse ada tanya, baby dah ada gerak lom? aku jawab la dah gerak. pastu dia kata " nanti kena amik injection. 2 kali. sekali arini.1 kali lagi bulan depan. untuk kancing gigi dan _____" (aku lupa lagi 1 untuk ape). terkejuit mak..nyah! takpenah penah ila ke sape sape ker cerita pasal kena amik injection tetiba semalam nurse bgtau kene injct kan. bukan i takut ke hape kene inject. terkezut je. hehehhe.
pastu kene inject la kita. nurse yang inject tu kata dah..nanti lepas kene inject tangan akan lenguh. aku angguk je la. memang lenguh pun. tapi problem nya adalah..sampai ke hari ini, tika ini tangan masih lenguh dan rasa sengal sengal sakit sakit.sat g nak work from home la. =p huhuhuhu!!!!
ok. baibai
so masa timbang berat semalam, berat badan sudah mencapai 61kg. ye..berat naik 3.1kg dari bulan lepas.bermakna telah melebihi 1.1kg dari berat yang sepatutnya. tapi..hehehehhe..kali ni tak dapat pen merah. sebab nurse tu salah kira. dia kira just naik 2.1kg means hanya melebihi 0.1kg dari berat bulan lepas. hahahahha. pastu aku pun leh wat donno je, senyap jerk. maleh nak betulkan nurse tu sebab malas dah nak amik blood pressure every weeks. hahaahha. nakal sungguh!akal kena panjang beb!
pastu nurse ada tanya, baby dah ada gerak lom? aku jawab la dah gerak. pastu dia kata " nanti kena amik injection. 2 kali. sekali arini.1 kali lagi bulan depan. untuk kancing gigi dan _____" (aku lupa lagi 1 untuk ape). terkejuit mak..nyah! takpenah penah ila ke sape sape ker cerita pasal kena amik injection tetiba semalam nurse bgtau kene injct kan. bukan i takut ke hape kene inject. terkezut je. hehehhe.
pastu kene inject la kita. nurse yang inject tu kata dah..nanti lepas kene inject tangan akan lenguh. aku angguk je la. memang lenguh pun. tapi problem nya adalah..sampai ke hari ini, tika ini tangan masih lenguh dan rasa sengal sengal sakit sakit.sat g nak work from home la. =p huhuhuhu!!!!
ok. baibai
Monday, November 16, 2009
edisi poyo
edi 1 year and 3 month kami bernikah kawen.
rase sekejapan.tak sangka.
dah nak dapat sorang anak dah pun.
alhamdulillah.
moga panjang jodoh.
moga murah rezeki family kami.
-edisi poyo sebab anniversari setahun 3 bulan pun nak wat entry-
rase sekejapan.tak sangka.
dah nak dapat sorang anak dah pun.
alhamdulillah.
moga panjang jodoh.
moga murah rezeki family kami.
-edisi poyo sebab anniversari setahun 3 bulan pun nak wat entry-
Thursday, November 5, 2009
task need to be done
i had finished 2 books by cecelia ahern in this weeks.
im surprise with my self.
hahahhah.
ok. no task to be done so have time to finished the books.
but today, just received an email.
i have task need to be done by wednesday next week
aiyak!!!
malas..
im surprise with my self.
hahahhah.
ok. no task to be done so have time to finished the books.
but today, just received an email.
i have task need to be done by wednesday next week
aiyak!!!
malas..
Thursday, October 22, 2009
im wondering..
penat aku bersengkang mata..cecewah..bunyiknye..
takla bersengkang mata..cume tak boleh nak wat taik mata awal sket
this week, tiap malam wat keje kat umah.tido lambat..
sekali kau...next week baru release.
aduyai..tertipu tipah!~
so keje dah hampir hampir siap.
date line lambat lagi..
so leh ronggeng ronggeng jari main internet
this time..
nak cerita pasal apa yang aku wonder masa kecik kecik
dolu dolu..
bila air laut pasang dan tiba tiba laut jadi dalam..aku wonder..dari mana la datang nya air tu. so sebab kecik lagi..aku pikir..air tu maybe ade dalam tanah. bila air pasang, air pun kuar dari tanah. kira macam ada pintu la. 'open sesame'...air pun kuar dari tanah lalu air laut jadi dalam.
bila dah besar baru tahu. takde maknanya nak pintu pintu 'open sesame' der!!
my best guyfriend masa zaman kat uitm dulu..lagi melampau lampau wonder dia. bila aku cerita aku wonder air laut tu kuar dari mana..dia pun turut join ape yg dipikirkan tapi dia wonder bila air laut surut. mane pergi nya air laut tu.
"aku ingat lagi, aku ingat allah cedok air laut bawak gi langit.sebab tu air surut. sampai aku penah tunggu ngintai dari umah bila allah nak cedok air laut bawak gi langit" kata kawan aku tuh
kahkahkah!! kelakar kan?
aku kelakar. aku ingat aku gelak gila gila masa azhan cerita ni kat aku suatu masa dulu.
ape lagik erk yang aku wonder masa kecik2 dulu..tak terpikir. aku just terpikir pasal air laut je.
takla bersengkang mata..cume tak boleh nak wat taik mata awal sket
this week, tiap malam wat keje kat umah.tido lambat..
sekali kau...next week baru release.
aduyai..tertipu tipah!~
so keje dah hampir hampir siap.
date line lambat lagi..
so leh ronggeng ronggeng jari main internet
this time..
nak cerita pasal apa yang aku wonder masa kecik kecik
dolu dolu..
bila air laut pasang dan tiba tiba laut jadi dalam..aku wonder..dari mana la datang nya air tu. so sebab kecik lagi..aku pikir..air tu maybe ade dalam tanah. bila air pasang, air pun kuar dari tanah. kira macam ada pintu la. 'open sesame'...air pun kuar dari tanah lalu air laut jadi dalam.
bila dah besar baru tahu. takde maknanya nak pintu pintu 'open sesame' der!!
my best guyfriend masa zaman kat uitm dulu..lagi melampau lampau wonder dia. bila aku cerita aku wonder air laut tu kuar dari mana..dia pun turut join ape yg dipikirkan tapi dia wonder bila air laut surut. mane pergi nya air laut tu.
"aku ingat lagi, aku ingat allah cedok air laut bawak gi langit.sebab tu air surut. sampai aku penah tunggu ngintai dari umah bila allah nak cedok air laut bawak gi langit" kata kawan aku tuh
kahkahkah!! kelakar kan?
aku kelakar. aku ingat aku gelak gila gila masa azhan cerita ni kat aku suatu masa dulu.
ape lagik erk yang aku wonder masa kecik2 dulu..tak terpikir. aku just terpikir pasal air laut je.
Tuesday, August 25, 2009
sensitif sangat
malam tadi aku jem.
nangis sampai tersedu sedan atas katil.
mula mula nangis lite lite je..
pastu makin lama hati tetibe rasa makin sayu
dari nangis lite lite dah jadi heavy dah
semalam tak larat pose.
2nd day pose, sahur tak makan banyak.tak selera.
so perut dah stat rase tak best awal awal hari lagi.
bila masuk time berbuka,
perut lapa dah sampai over limit
bila dah over limit mula la takde selera.
dah masuk angin.badan menggeletar je bila berbuka tu.
makan sket je.memang tak lalu.
esoknye lak,3rd day puasa tu
bangun sahur perut masih meragam
so tak lalu sahur
dah paksa paksa makan tapi tak lalu gak.
makan sket je. rasa nak muntah tapi bila g toilet..taknak kua lak.
perut rasa lapar.rasa tak best.tapi tak lalu makan.
pagi nye bila g keje..
perut memang tak best la
dari rumah lagi
badan tak larat dah
baru sampai opis dah sampai sejam dah mintak abg zam nak work from home
tak larat sangat dah ni.
perut pun dah rasa tegang tegang dah.
bulu kat tangan pun rasa meremang remang dah
balik umah bukak pose.
lepas dah bukak posa..perut still tak stabil..
makan lagi..tak jugak stabil stabil
try muntah..tak leh kua..
makan lagi..masih rasa lapar
masa teman Mr Syed buka, aku join makan sekali.
tapi perut still tak ok.
so nasi abis tak sampai setengah.
dah takleh g dah.tak selera langsung
balik umah..usaha kan jugak diri untuk muntah
sebab tahu bila macamni..kene muntah jugak jugak
baru perut akan rasa ok sket.
nasib baik..dapat muntah.
sakit muscle perut sebab try nak muntah.
mintak mintak tak ganggu baby kat dalam
rase nak nangis..sebab rasa susah sangat nak muntah kali ni
sampai sakit sakit muscle perut
takut effect kat baby
pastu Mr Syed pun takde datang tengok tengok kita yang ngah muntah
pastu rasa macam sedih
tu yang tetiba crack semalam
minggu minggu sudah
bila perut wat hal..masih leh makan makn dan makan
tapi skang ni bulan puasa
bila perut tak sedap ni..tak leh makan
takut effect baby
bila perut tak sedap..keje pun tak dapat nak buat betol betol
tak leh nak concentrate
campur sume sume
dengan perut sakit, risau kat baby, kecik ati ngan Mr Syed
tu yang semalam nangis tu
jenuh dia nak pujuk
hehehhe
maybe tersensitif kot
benda kecik je
tapi rini
so far..masih ok
hope ok terus sampai abis puasa
pagi tadi masa sahur
paksa diri makan
setengah jam ngadap nasi
kunyah slow slow
abiskan jugak nasi,bagi makan banyak sikit supaya perut lambat lapa
hope everything akan orite
yang penting hope baby dalm perut ok
nangis sampai tersedu sedan atas katil.
mula mula nangis lite lite je..
pastu makin lama hati tetibe rasa makin sayu
dari nangis lite lite dah jadi heavy dah
semalam tak larat pose.
2nd day pose, sahur tak makan banyak.tak selera.
so perut dah stat rase tak best awal awal hari lagi.
bila masuk time berbuka,
perut lapa dah sampai over limit
bila dah over limit mula la takde selera.
dah masuk angin.badan menggeletar je bila berbuka tu.
makan sket je.memang tak lalu.
esoknye lak,3rd day puasa tu
bangun sahur perut masih meragam
so tak lalu sahur
dah paksa paksa makan tapi tak lalu gak.
makan sket je. rasa nak muntah tapi bila g toilet..taknak kua lak.
perut rasa lapar.rasa tak best.tapi tak lalu makan.
pagi nye bila g keje..
perut memang tak best la
dari rumah lagi
badan tak larat dah
baru sampai opis dah sampai sejam dah mintak abg zam nak work from home
tak larat sangat dah ni.
perut pun dah rasa tegang tegang dah.
bulu kat tangan pun rasa meremang remang dah
balik umah bukak pose.
lepas dah bukak posa..perut still tak stabil..
makan lagi..tak jugak stabil stabil
try muntah..tak leh kua..
makan lagi..masih rasa lapar
masa teman Mr Syed buka, aku join makan sekali.
tapi perut still tak ok.
so nasi abis tak sampai setengah.
dah takleh g dah.tak selera langsung
balik umah..usaha kan jugak diri untuk muntah
sebab tahu bila macamni..kene muntah jugak jugak
baru perut akan rasa ok sket.
nasib baik..dapat muntah.
sakit muscle perut sebab try nak muntah.
mintak mintak tak ganggu baby kat dalam
rase nak nangis..sebab rasa susah sangat nak muntah kali ni
sampai sakit sakit muscle perut
takut effect kat baby
pastu Mr Syed pun takde datang tengok tengok kita yang ngah muntah
pastu rasa macam sedih
tu yang tetiba crack semalam
minggu minggu sudah
bila perut wat hal..masih leh makan makn dan makan
tapi skang ni bulan puasa
bila perut tak sedap ni..tak leh makan
takut effect baby
bila perut tak sedap..keje pun tak dapat nak buat betol betol
tak leh nak concentrate
campur sume sume
dengan perut sakit, risau kat baby, kecik ati ngan Mr Syed
tu yang semalam nangis tu
jenuh dia nak pujuk
hehehhe
maybe tersensitif kot
benda kecik je
tapi rini
so far..masih ok
hope ok terus sampai abis puasa
pagi tadi masa sahur
paksa diri makan
setengah jam ngadap nasi
kunyah slow slow
abiskan jugak nasi,bagi makan banyak sikit supaya perut lambat lapa
hope everything akan orite
yang penting hope baby dalm perut ok
Thursday, August 13, 2009
9 weeks sudah!!
aku ade la dari minggu lepas ke minggu ni dah muntah dalam 4 kali kot. tapi muntah tu sume hasil dari gastrik. ye..macam aku kene gastrik dolu dolu.
perut lapa gile..masuk angin pastu harus muntah supaya perut lega. cume dolu dolu 10-20 kali muntah, baru gastrik lega. skang ni lak..sekali muntah je dah orite. tapi kene keep makan la. jangan bagi perut lapa semula.
so aku amik keputusan mengatakan..gastrik aku ni la alah aku. (sesuka ati declare)
jangan salah paham.aku makan ok.bukan aku tahan tahan tak mau makan. tapi perut ni lapa jugak. lapa luarbiasa. kalo dulu lepas sejam setengah ++ makan baru rasa lapar balik kan.. skang ni lagi advance..baru saje makan lunch..baru nak masuk opis lepas lunch perut dah lapa balik. aku rase 30 minit pun tak sampai. padahal mase lunch tadi aku dah makan nasi lagi banyak dari abg zam makan!! ko tengok hormon aku betukar...bertukar sungguh sungguh!!!
kalo perut ni lapa..dia ade mood makan takpe..ni tidak..mood nak makan tu takde. terpakse la aku ni pakse jugak makan ape ape yang patut supaya perut tak lapa sangat. supaya tak masuk angin.supaya tak gastrik.supaya tak muntah.
jadinye..sume dok kate aku asyik melantak je. aku ni cukup punye tabah makan non stop even tak de selera.agak agak kalo berat aku naik 0.5kg dari ari 1st aku wat buku merah tu bila aku nk g cek 30/8 nih..nurse tu marah tak aku?
lagi 1, bagi idea boleh..ape aku nk ngap bila perut ni asik lapa jer?
kasi idea banyak banyak sikit supaya variety sket pilihan aku nak melantak kat opis ngan kat umah.
jajan macam cekedis tu tak leh makan kan?biskut coklat jari jari tu boleh?
ps/ akan ku tetap tabah menahan kelaparan tahap gaban demi mu "twinkle twinkle liltle heart" bak kate anna.
perut lapa gile..masuk angin pastu harus muntah supaya perut lega. cume dolu dolu 10-20 kali muntah, baru gastrik lega. skang ni lak..sekali muntah je dah orite. tapi kene keep makan la. jangan bagi perut lapa semula.
so aku amik keputusan mengatakan..gastrik aku ni la alah aku. (sesuka ati declare)
jangan salah paham.aku makan ok.bukan aku tahan tahan tak mau makan. tapi perut ni lapa jugak. lapa luarbiasa. kalo dulu lepas sejam setengah ++ makan baru rasa lapar balik kan.. skang ni lagi advance..baru saje makan lunch..baru nak masuk opis lepas lunch perut dah lapa balik. aku rase 30 minit pun tak sampai. padahal mase lunch tadi aku dah makan nasi lagi banyak dari abg zam makan!! ko tengok hormon aku betukar...bertukar sungguh sungguh!!!
kalo perut ni lapa..dia ade mood makan takpe..ni tidak..mood nak makan tu takde. terpakse la aku ni pakse jugak makan ape ape yang patut supaya perut tak lapa sangat. supaya tak masuk angin.supaya tak gastrik.supaya tak muntah.
jadinye..sume dok kate aku asyik melantak je. aku ni cukup punye tabah makan non stop even tak de selera.agak agak kalo berat aku naik 0.5kg dari ari 1st aku wat buku merah tu bila aku nk g cek 30/8 nih..nurse tu marah tak aku?
lagi 1, bagi idea boleh..ape aku nk ngap bila perut ni asik lapa jer?
kasi idea banyak banyak sikit supaya variety sket pilihan aku nak melantak kat opis ngan kat umah.
jajan macam cekedis tu tak leh makan kan?biskut coklat jari jari tu boleh?
ps/ akan ku tetap tabah menahan kelaparan tahap gaban demi mu "twinkle twinkle liltle heart" bak kate anna.
Thursday, July 16, 2009
okla. taktahu nak merepek ape.
semalam dah siapkan keje. dah send email closure dah pun. weekly report je tak anta anta lagi. siap dah draft..tapi maleh nak send lagik.
so pagi yang indah ini, belum dapat ape-ape keje lagi. sebab itu la dikatakan indah. =p. tapi niat kat hati nak blaja @ godek godek genesys la. banyak mende taktahu.
okla.taktahu nak merepek ape.
hari ini hari kamis.
esok hari jumaat.
sabtu mulai cuti.
ahad juga cuti.
isnin plan nak pose.
selasa hari yang ditunggu.
rabu..we wait for that day comes.
so pagi yang indah ini, belum dapat ape-ape keje lagi. sebab itu la dikatakan indah. =p. tapi niat kat hati nak blaja @ godek godek genesys la. banyak mende taktahu.
okla.taktahu nak merepek ape.
hari ini hari kamis.
esok hari jumaat.
sabtu mulai cuti.
ahad juga cuti.
isnin plan nak pose.
selasa hari yang ditunggu.
rabu..we wait for that day comes.
Friday, July 10, 2009
macam mane kalau..
ni dialog petang semalam..
Mr Syed: nape? (dia tnye bile tengok aku dok gosok perut)
aku: sakit. rase sakit mcm nak period je. *mase ni sedih dah*
aku lagi: B rase macam nak period je. kalo tak malam ni esok kot.
aku lagi: yang...kalo b tak pregnant lagi bulan nih. macamne? (mase nih suara dah join sedih dah)
Mr. Syed:(sambil senyum dan penuh bersemangat) kita try lagi bulan depan. banyak je masa lagi.usaha lagi. (sambil amik tangan aku n usap tangan aku. sambil senyum hensem jugak)
aku: ok.(rase macam nak nangis tapi tahan)
tika dan saat ini..masih lom period.
tapi boleh je jap jap lagi period.
malam kang ke..
esok ker..
macammane kalo period jugak?
means tak berjaya lagi la..
sedih..
tetibe rase nak nangis..
haih!
tak baik gini
"never lose hope ida."
"ok" :)
Mr Syed: nape? (dia tnye bile tengok aku dok gosok perut)
aku: sakit. rase sakit mcm nak period je. *mase ni sedih dah*
aku lagi: B rase macam nak period je. kalo tak malam ni esok kot.
aku lagi: yang...kalo b tak pregnant lagi bulan nih. macamne? (mase nih suara dah join sedih dah)
Mr. Syed:(sambil senyum dan penuh bersemangat) kita try lagi bulan depan. banyak je masa lagi.usaha lagi. (sambil amik tangan aku n usap tangan aku. sambil senyum hensem jugak)
aku: ok.(rase macam nak nangis tapi tahan)
tika dan saat ini..masih lom period.
tapi boleh je jap jap lagi period.
malam kang ke..
esok ker..
macammane kalo period jugak?
means tak berjaya lagi la..
sedih..
tetibe rase nak nangis..
haih!
tak baik gini
"never lose hope ida."
"ok" :)
Thursday, July 9, 2009
macamane?
dah lame tak main uno
sekarang semua orang dah dapat keje
jadinya semua orang dok sibuk buat keje
semua orang dah takde mase nak main uno
aku pun ade je keje
tapi teringin nak main uno gak
tapi takde geng nak main
macamne nak main uno kalo takde geng?
sekarang semua orang dah dapat keje
jadinya semua orang dok sibuk buat keje
semua orang dah takde mase nak main uno
aku pun ade je keje
tapi teringin nak main uno gak
tapi takde geng nak main
macamne nak main uno kalo takde geng?
Subscribe to:
Posts (Atom)
